شناسهٔ خبر: 47365223 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در بسته حوادث شنبه یکم خرداد ۱۴۰۰ بخوانید؛

از کشف حشیش، مرغ و گاومیش‌ تا دستگیری دزد‌های قانون گریز

مهم‌ترین حوادث امروز، شنبه یکم خردادماه ۱۴۰۰ در خوزستان را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهم‌ترین حوادث نقاط مختلف استان خوزستان در روز شنبه یکم خردادماه ۱۴۰۰ را در این بسته خبری مشاهده نمایید.

کشف محموله کالا‌های قاچاق در ماهشهر

سردار سید محمد صالحی فرمانده انتظامی استان خوزستان گفت: با هدف مبارزه جدی و همه جانبه با پدیده شوم قاچاق کالا و ارز و مقابله با قاچاقچیان، ماموران انتظامی شهرستان بندر ماهشهر حین رصد محور‌های مواصلاتی به ۲ دستگاه اتوبوس و مینی بوس حامل کالای قاچاق مشکوک شدند.

او افزود: ماموران انتظامی شهرستان ضمن رعایت حقوق شهروندی با استفاده از علائم هشداردهنده خودرو‌های مذکور را توقیف و در بازرسی از آن‌ها ۱۰ دستگاه کولرگازی، یک دستگاه تلویزیون، ۱۳۷ دستگاه انواع لوازم خانگی، ۳ دستگاه مایکروفر، ۲۰ دستگاه دینام، ۶ پنکه سقفی، ۱۴۴ کیسه چای، ۹ عدد ادکلن و ۱۷۵ جین جوراب فاقد مدارک و اسناد گمرکی کشف کردند.

سردار صالحی با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی کالا‌های کشف شده را ۶ میلیارد ریال برآورد کردند، اظهار داشت: در این ارتباط ۲ قاچاقچی دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی داده شدند.

گاومیش‌های قاچاق ممنوع الخروج شدند

سرهنگ جواد مروانه فرمانده انتظامی هویزه بیان کرد: با هدف مبارزه جدی با قاچاق و برخورد با قاچاقچیان، ماموران انتظامی شهرستان با اقدامات اطلاعاتی ۳ دستگاه خودروی ایسوزو را شناسایی و متوقف کردند که در بازرسی از خودرو‌های توقیفی ۲۲ راس گاومیش کشف شد و خودرو‌ها به پارکینگ هدایت کردند.

او با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی احشام کشف شده را ۱۰ میلیارد ریال برآورد کردند، ادامه داد: در این رابطه ۳ متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مرجع قضائی شدند.

سرهنگ مروانه تعامل بین مردم و پلیس را موجب ایجاد امنیت پایدار دانست و تصریح کرد: از شهروندان خواهمشندیم هرگونه موارد مشکوک را در رابطه با اقدامات مجرمانه افراد شرور و خلافکار بلافاصله از طریق مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ اطلاع داده تا نسبت به شناسایی و دستگیری آنان در اسرع وقت اقدام شود.

طناب اسارت از پا‌های مرغ‌ها باز شد

سرهنگ یدالله امیری جانشین فرماندهی انتظامی خوزستان گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر احتکار مرغ کشتار روز در یکی از مرغداری‌های مسجدسلیمان با هدف توزیع مرغ با قیمت بالاتر از نرخ مصوب، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

او افزود: ماموران پلیس آگاهی شهرستان با هماهنگی مرجع قضائی پس از حضور در محل و محرز شدن صحت موضوع، از محل‌های مورد نظر بازرسی کرده که طی آن مقدار ۵ تن و ۶۱۶ هزار کیلوگرم مرغ احکتاری از انبار‌های آنان کشف کردند و متهمان پرونده به اداره تعزیرات حکومتی برای سیر مراحل قانونی معرفی شدند.

سرهنگ امیری ارزش این مقدار مرغ را ۱۰ میلیارد و یک میلیون و ۸۰۰ هزار ریال عنوان کرد و بیان داشت: مبارزه با احتکار و قاچاق کالا از اولویت‌های اصلی نیروی انتظامی است و پلیس با قاطعیت با هرگونه قانون‌شکنی و اخلال در بازار برخورد می‌کند، بنابراین از شهروندان خواهشمندیم در صورت اطلاع از قاچاق و احتکار کالا یا هرگونه فعالیت مشکوک، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

محموله حشیش به دست پلیس رسید

سردار سید محمد صالحی فرمانده انتظامی خوزستان اظهار داشت: به منظور برخورد قاطعانه با قاچاقچیان موادمخدر، ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر استان با همکاری پلیس مستقر در ایستگاه "امامزاده عبداله" هندیجان با تلاش اطلاعاتی، تشدید اقدامات انتظامی و کنترل محور‌های مواصلاتی از انتقال یک محموله مواد مخدر مطلع شدند.

او با اشاره به اینکه ماموران عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با اقدامات دقیق اطلاعاتی مسیر حرکت پژو ۲۰۶ و تیبا که حامل مواد مخدر بودند را شناسایی و طی یک عملیات تعقیب وگریز متوقف کردند، ادامه داد: ماموران پلیس در بازرسی از خودرو‌های توقیفی ۱۰۶ کیلوگرم موادمخدر از نوع حشیش که به طرز ماهرانه‌ای جاساز شده بود، کشف نمودند.

سردار صالحی با بیان اینکه در این ارتباط ۴ قاچاقچی دستگیر و تحویل مرجع قضائی شدند، افزود: نیروی انتظامی با مجاهدت و تلاش شبانه روزی با مخلان نظم و امنیت، قاچاقچیان، اشرار و سوداگران مرگ قاطعانه برخورد می‌کند و اجازه جولان به آن‌ها نخواهد داد.

سارقان حرفه‌ای محتویات داخل خودرو با دستان بسته

سرهنگ محسن دالوند فرمانده انتظامی اهواز گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت محتویات داخل خودرو در سطح شهرستان، بررسی موضوع و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت و ماموران کلانتری ۲۶ اهواز با گشت زنی هدفمند ۲ از سارقان محتویات داخل خودرو را حین سرقت شناسایی و طی عملیاتی ضربتی دستگیر کردند.

او با بیان اینکه در تحقیقات به عمل آمده تاکنون ۸ مالباخته مرتبط با این پرونده شناسایی شدند، تصریح کرد: سارقان مذکور در بازجویی پلیس به ۸ فقره سرقت اعتراف کرده و پس از تشکیل پرونده و تحویل به مرجع قضائی با قرار مناسب روانه زندان شدند.

باند سارقان در آغاجاری متلاشی شد

سرهنگ محمد اسماعیلی فرمانده انتظامی آغاجاری گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت از منازل در شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت و ماموران با کار اطلاعاتی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی باند ۴ نفره سارقان منازل را شناسایی و طی عملیاتی در مخفیگاهش دستگیر کردند.

او با بیان اینکه متهمان که سابقه سرقت در پرونده خود داشتند و در بازجویی و تحقیقات پلیس به چند فقره سرقت از منازل در سطح شهرستان اعتراف کردند، اظهار داشت: سارقان سابقه دار پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی تحویل داده شدند.

کیف قاپ حرفه‌ای به بن بست رسید

سرهنگ سهراب حسین نژاد رئیس پلیس آگاهی خوزستان بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت کیف قاپی در سطح شهرستان، بررسی موضوع و دستگیری سارق یا سارقان احتمالی در دستور کار ماموران پایگاه شرق آگاهی قرار گرفت و ماموران اداره مبارزه با سرقت پایگاه شرق با اقدامات اطلاعاتی هویت یک سارق را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی طی یک عملیات منسجم او را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

او با بیان اینکه ماموران پلیس در بازرسی از مخفیگاه متهم ۳ دستگاه گوشی تلفن همراه مسروقه و یک دستگاه موتورسیکلت مورد استفاده در سرقت‌ها کشف شد، ادامه داد: در تحقیقات به عمل آمده تاکنون ۲۹ مالباخته مرتبط با این پرونده شناسایی شده اند و سارق در تحقیقات پلیس به ۲۹ فقره سرقت شامل؛ ۲۷ فقره سرقت عادی و ۲ فقره سرقت به عنفاعتراف کرده است.

به گفته سرهنگ حسین نژاد متهم پس از تشکیل پرونده و تحویل به مرجع قضائی با قرار مناسب روانه زندان شد.

انتهای پیام/گ

نظر شما