شناسهٔ خبر: 47121511 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۴۵ درصد پرونده‌های شورای حل اختلاف در استان همدان با صلح و سازش مختومه شد

رئیس کل دادگستری استان همدان گفت: در شورای حل اختلاف بیش از ۲۱۱ هزار پرونده مختومه شده که ۴۵ درصد آن از طریق مصالحه بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،محمدرضا عدالتخواه رییس کل دادگستری همدان در دیدار رئیس قوه قضاییه با کارکنان و قضات استان همدان گفت:در 19 ماه گذشته در شورای حل اختلاف بیش از ۲۱۱ هزار پرونده مختومه شده که ۴۵ درصد آن از طریق مصالحه بوده است و این میزان بالاتر از میانگین کشوری است.

او از مختومه شدن ۵۱۳ هزار پرونده در دادگستری استان همدان در این مدت خبرداد و افزود: این خدمات با همت ۲۲۹ قاضی و ۲۲۵ کارمند در استان  ارائه شده است.

رئیس کل دادگستری استان همدان از کاهش جمعیت کیفری در زندان های استان هم خبر داد و افزود: عدم استفاده از مجازات جایگزین سبب افزایش آمار زندانیان شده و در غرب کشور بالاترین آمار زندانیان داریم که شایسته استان نیست.

عدالتخواه تصریح کرد: برای حل این موضوع از موضوع عفو استفاده کردیم و در ۱۹ ماه گذشته با استفاده از ظرفیت ها ۱۴۹۹ نفر مشمول عفو قرار گرفته و در این زمینه رتبه اول کشور را به دست آوردیم.

او با بیان اینکه کشف استعدادها، شناسایی عوامل فسادزای درون و بیرون سازمان،از برنامه های دادگستری استان همدان است اضافه کرد: برگزاری برنامه ها و جلسات مربوط به بحث تولید و برطرف کردن موانع آن از دیگر برنامه ها و اقداماتی است که در دستور کار قرار دارد.

رئیس کل دادگستری استان همدان  با بیان اینکه پرونده ۲۵ قتل عمدی توسط ستاد تالیف قلوب به سازش و رضایت از شکات منجر شده است افزود: کمیته مصلحین در مساجد ، دادگستری، کارخانه ها و غیره برای حل مشکلات با محوریت مسجد در محلات برپا می شوند.

انتهای پیام/ج

نظر شما