شناسهٔ خبر: 47121974 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۲۵ فقره قتل عمد در استان همدان توسط ستاد تالیف قلوب به سازش کشیده شد

گروه استان‌ها-رئیس کل دادگستری استان همدان گفت: تشکیل ستاد تالیف قلوب از ابتکارات استان همدان است که در آن ۲۵ مورد قتل عمد به سازش کشیده شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  همدان، محمدرضا عدالتخواه بعد از ظهر امروز در دیدار رئیس قوه قضاییه با کارکنان و قضات استان همدان به اقدامات انجام شده در 19 ماه گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: در این مدت در شورای حل اختلاف بیش از 211 هزار پرونده مختومه شده که 45 درصد آن از طریق مصالحه بوده و این میزان بالاتر از میانگین کشوری است.

وی با بیان اینکه یک هزار پرونده در دادگستری مختومه شده است تصریح کرد: معوقات بانکی در استان همدان 72 درصد کاهش یافته و 85 درصد پرونده های مربوطه رسیدگی و مختومه شده است.

رئیس کل دادگستری استان همدان با اشاره به اینکه در زندان‌ها شاهد کاهش جمعیت کیفری هستیم گفت: عدم استفاده از مجازات جایگزین سبب افزایش آمار زندانیان شده به طوریکه در غرب کشور بالاترین آمار زندانیان داریم که شایسته استان نیست.

عدالتخواه با بیان اینکه برای حل این مشکل از موضوع عفو استفاده کردیم افزود: در 19 ماه گذشته با استفاده از ظرفیت‌های موجود در استان یک هزار و 499 نفر مشمول عفو شدند که از این نظر رتبه نخست را به دست آوردیم.

وی با اشاره به اینکه برای استفاده از 280 هزار خدمات رایگان عمومی حکم صادر شده اظهار داشت: رتبه نخست آزادی مشروط مربوط به استان همدان بوده است.

رئیس کل دادگستری استان همدان از افزایش شعب خبر داد و گفت: برای کشف استعدادها، شناسایی عوامل فساد زای درون و بیرون سازمان، شعب ما به 37 مورد افزایش یافته است.

عدالتخواه به انجام اقداماتی در راستای افزایش تولید و مانع‌زدایی اشاره کرد و افزود: یک هزار و 594 مورد دادرسی الکترونیکی انجام شده و 92 درصد ابلاغ‌ها نیز به صورت الکترونیکی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه تشکیل ستاد تالیف قلوب مطالعه و اجرای چهار سامانه  از ابتکارات استان همدان بوده گفت: 25 مورد قتل عمد توسط ستاد تالیف قلوب به سازش کشیده شده است.

رئیس کل دادگستری استان همدان با اشاره به اینکه کمیته مصلحین در مساجد، دادگستری،کارخانه‌ها و غیره برای حل مشکلات با محوریت مسجد در محلات برپا شده است اظهار داشت:کمیته معتذرین نیز در راستای اجرای سند تحول ایجاد شده و برای تشویق متهمان و مجرمان به عذر خواهی در ناجا، زندان‌ها و دیگر مجموعه‌های قضایی راه‌اندازی شده است.

عدالتخواه با بیان اینکه 2 هزار و 244 نفر به کمیته معتذرین مراجعه کردند تصریح کرد: یک هزار و 279 نفر از آنها مصالحه کرده‌اند.

انتهای پیام/742/ش

نظر شما