شناسهٔ خبر: 47123628 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رییس کل دادگستری استان همدان:

۴۵ درصد پرونده ها در شورای حل اختلاف همدان به مصاحفه ختم شده است

عدالتخواه گفت: در شورای حل اختلاف استان همدان بیش از ۲۱۱ هزار پرونده مختومه شده که ۴۵ درصد آن از طریق مصالحه بوده و این میزان بالاتر از میانگین کشوری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، «محمد رضا عدالتخواه»  عصر امروز ، یکشنبه (19 اردیبهشت) در جلسه دیدار قضات و کارکنان دستگاه قضایی استان همدان با رییس قوه قضاییه  با اشاره به اینکه ۵۱۳ هزار پرونده در دادگستری مختومه شده است گفت: در شورای حل اختلاف بیش از ۲۱۱ هزار پرونده مختومه شده که ۴۵ درصد آن از طریق مصالحه بوده و این میزان بالاتر از میانگین کشوری است.

 

رئیس کل دادگستری استان همدان با بیان اینکه معوقات ما ۷۲ درصد کاهش داشته و به میزان معوقات نیز ۸۵ درصد پرونده‌ها مختومه شده است اظهار کرد: خوشبختانه در زندان‌ها شاهد کاهش جمعیت کیفری هستیم.

 

وی با بیان اینکه متاسفانه عدم استفاده از مجازات جایگزین سبب افزایش آمار زندانیان شده و در غرب کشور بالاترین آمار زندانیان داریم که شایسته استان نیست گفت: برای حل این مشکل از موضوع عفو استفاده کردیم، در ۱۹ ماه گذشته با استفاده از ظرفیت‌ها یک‌هزار و ۴۹۹ زندانی مشمول عفو شدند و رتبه اول را در این زمینه به دست آوردیم..

 

وی گفت: در ۱۹ ماه گذشته ۲۵ قتل عمد و محکوم به قصاص منجر به گذشت اولیای دم شد و این محکومان از طناب دار رها شدند.

 

 عدالتخواه افزود: ۲ هزار و ۲۴۴ نفر در کمیته معتذرین از شاکیان عذرخواهی کردند که عذر یک هزار و ۲۷۶ نفر پذیرفته شد و در این راستا ۱۳ میلیارد تومان مجازات جنبه خصوصی و ۶ میلیارد تومان جنبه عمومی بخشیده شده است.

 

عدالتخواه تصریح کرد: آسیب شناسی وضعیت چالش های همدان نشان داد که آمار جمعیت کیفری همدان نسبت به سایر استان ها بالا است و علت آن استفاده نکردن مجازات جایگزین و استفاده از نهادهای ارفاقی بود که این رویه اصلاح شد.

 

به گفته رئیس کل دادگستری همدان با وجود کاهش ۱۵ درصدی جمعیت زندان ها در سال گذشته نسبت به سال ۹۸ اما با این وجود همدان رتبه اول غرب کشور را از نظر تعداد زندانی دارد.

 

 

پایان پیام/89

نظر شما