شناسهٔ خبر: 47104309 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سرشبکه های قاچاق و دلالان دام و جوجه در کردستان شناسایی شوند

سنندج - ایرنا - سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان گفت: سرشبکه های قاچاق و دلالان دام و جوجه یکروزه در کردستان شناسایی شده و با آنها برخورد شود.

صاحب‌خبر -

بهادر اسدی عصر شنبه در نخستین جلسه کارگروه پیشگیری از جرایم قاچاق کالا و ارز استان کردستان اظهار داشت: در استان کردستان و در سال ۱۳۹۹ ، ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار جوجه یکروزه توسط فرماندهی مرزبانی استان کشف شده که این میزان از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون تعداد ۶۱۳ هزار مورد است.

وی از شناسایی و دستگیری ۱۸ نفر از قاچاقچیان و دلالان در این راستا خبر داد و افزود: دستگاه‌های مسوول موظفند تا سرشبکه های قاچاق و دلالان دام و جوجه های یکروزه را در استان شناسایی کرده و دستگاه قضایی نیز با این عوامل برخورد قاطع انجام خواهد داد.

"اسدی" طول نوار مرزی استان کردستان را ۲۲۷ کیلومتر عنوان و اضافه کرد: طرح حریم امنیتی مرزها در استان کردستان باید بصورت کامل اجرا شود تا با قاچاق دام و جوجه های یکروزه برخورد اساسی صورت گیرد و در این راستا دستگاه قضایی آمادگی همکاری در راستای کمک به فرماندهی مرزبانی استان را دارد.

وی نرخ دام‌های پلاک کوبی شده در استان را ۲۰ درصد ذکر و بر لزوم هویت دار کردن تمامی دام‌ها در استان تاکید کرد و افزود: در سال ۱۳۹۹ ، تعداد ۴۴۰ هزار راس دام در استان کردستان پلاک کوبی شده است که بزرگترین مانع در پلاک کوبی کردن دام‌ها در استان مربوط به هزینه های بالای این اقدام است که می طلبد تا دام‌های استان در نوار مرزی و با شعاع مناسب و بصورت رایگان پلاک کوبی شود.

علی خداویسی دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری کردستان هم اظهار داشت: در بحث مقابله با قاچاق باید از حالت سنتی خارج شده و با استفاده از سامانه های الکترونیکی با این معضل برخورد کنیم.

نظر شما