شناسهٔ خبر: 47103469 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان تاکید کرد:

ضرورت شناسایی و برخورد با سرشبکه‌های قاچاق و دلالان در کردستان

بهادر اسدی بر لزوم شناسایی و برخورد جدی با سرشبکه‌های قاچاق و دلالان دام و جوجه یکروزه توسط فرماندهی مرزبانی استان و دستگاههای مربوطه تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، بهادر اسدی سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در نخستین جلسه کارگروه پیشگیری از جرائم قاچاق کالا و ارز استان کردستان، خواستار تقویت مرزبانی استان کردستان شد و اظهار کرد: در استان کردستان و در سال 1399، 2 میلیون و 300 هزار جوجه یکروزه توسط فرماندهی مرزبانی استان کشف گردیده و این میزان از ابتدای سال 1400 تاکنون تعداد 613 هزار مورد است.

 

وی از شناسایی و دستگیری 18 نفر از قاچاقچیان و دلالان در این راستا خبر داد و افزود: دستگاههای مسئول موظفند تا سرشبکه‌های قاچاق و دلالان دام و جوجه‌های یکروزه را در استان شناسایی کرده و دستگاه قضایی نیز با این عوامل برخورد قاطع انجام خواهد داد.

 

اسدی طول نوار مرزی استان کردستان را 227 کیلومتر عنوان کرد و افزود: طرح حریم امنیتی مرزها در استان کردستان باید بصورت کامل اجرا شود تا با قاچاق دام و جوجه‌های یکروزه برخورد اساسی صورت گیرد و در این راستا دستگاه قضایی آمادگی همکاری در راستای کمک به فرماندهی مرزبانی استان را دارد.

 

وی نرخ دامهای پلاک کوبی شده در استان را 20 درصد ذکر و بر لزوم هویت دار کردن تمامی دامها در استان تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: در سال 1399 تعداد 440 هزار راس دام در استان کردستان پلاک کوبی شده است که متاسفانه بزرگترین مانع در پلاک کوبی کردن دامها در استان مربوط به هزینه‌های بالای این اقدام است که می‌طلبد تا دامهای استان در نوار مرزی و با شعاع مناسب و بصورت رایگان پلاک کوبی شود.

 

وی همچنین بر لزوم نظارت دقیقتر بر ایست بازرسی‌های سطح استان تاکید کرد.

 

علی خداویسی دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری کردستان اظهار داشت: در بحث مقابله با قاچاق باید از حالت سنتی خارج شده و با استفاده از سامانه‌های الکترونیکی با این معضل برخورد کنیم.

 

همچنین در ادامه این جلسه نمایندگان ادارات مسئول در این زمینه به ارائه نقطه نظرات و راهکارهایی در راستای مبارزه با قاچاق و پیشگیری از این مسئله پرداختند.

 

با حضور سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان، دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری کردستان و اعضای جلسه، اولین  جلسه کارگروه پیشگیری از جرائم قاچاق کالا و ارز استان کردستان با موضوع اتخاذ راهکارها در تسریع روند پلاک کوبی دامها و پیشگیری از قاچاق جوجه‌های یکروزه در سالن جلسات معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان برگزار شد.

پایان پیام/713

نظر شما