شناسهٔ خبر: 47105389 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تاکید کرد:

ضرورت شناسایی و برخورد با سرشبکه‌های قاچاق و دلالان در کردستان

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان، از جرائم قاچاق کالا و ارز استان کردستان بر لزوم شناسایی و برخورد جدی با سرشبکه های قاچاق و دلالان دام و جوجه یکروزه توسط فرماندهی مرزبانی استان و دستگاههای مربوطه تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

بهادر اسدی امروز در اولین جلسه کارگروه پیشگیری از جرائم قاچاق کالا و ارز استان کردستان با موضوع اتخاذ راهکارها در تسریع روند پلاک کوبی دام ها و پیشگیری از قاچاق جوجه های یک روزه،  خواستار تقویت مرزبانی استان کردستان شد و اظهار کرد: در استان کردستان و در سال ۱۳۹۹، ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار جوجه یکروزه توسط فرماندهی مرزبانی استان کشف شده و این میزان از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون تعداد ۶۱۳ هزار مورد است.

وی از شناسایی و دستگیری ۱۸ نفر از قاچاقچیان و دلالان در این راستا خبر داد و افزود: دستگاه‌های مسئول موظف‌اند تا سرشبکه های قاچاق و دلالان دام و جوجه های یکروزه را در استان شناسایی کرده و دستگاه قضایی نیز با این عوامل برخورد قاطع انجام خواهد داد.

اسدی طول نوار مرزی استان کردستان را ۲۲۷ کیلومتر عنوان کرد و افزود: طرح حریم امنیتی مرزها در استان کردستان باید به صورت کامل اجرا شود تا با قاچاق دام و جوجه های یکروزه برخورد اساسی صورت گیرد و در این راستا دستگاه قضایی آمادگی همکاری در راستای کمک به فرماندهی مرزبانی استان را دارد.

وی نرخ دام های پلاک کوبی شده در استان را ۲۰ درصد ذکر کرد و بر لزوم هویت دار کردن تمامی دام ها در استان تاکید کرد و گفت: در سال ۱۳۹۹، تعداد ۴۴۰ هزار راس دام در استان کردستان پلاک کوبی شده است که متاسفانه بزرگترین مانع در پلاک کوبی کردن دام ها در استان مربوط به هزینه های بالای این اقدام است که می‌طلبد تا دام های استان در نوار مرزی و با شعاع مناسب و به صورت رایگان پلاک کوبی شود.

وی همچنین بر لزوم نظارت دقیق تر بر ایست بازرسی های سطح استان تاکید کرد.

علی خداویسی دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری کردستان اظهارکرد: در بحث مقابله با قاچاق باید از حالت سنتی خارج شده و با استفاده از سامانه های الکترونیکی با این معضل برخورد کنیم.

همچنین در ادامه این جلسه نمایندگان ادارات مسئول در این زمینه به ارائه نقطه نظرات و راهکارهایی در جهت مبارزه با قاچاق و پیشگیری از این مسئله پرداختند.

انتهای پیام

نظر شما