شناسهٔ خبر: 47103682 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان:

شناسایی سرشبکه‌های قاچاق و دلالان دام و جوجه‌های یک‌روزه / بازداشت ۱۸ نفر از قاچاقچیان در کردستان

اسدی بر لزوم شناسایی و برخورد جدی با سرشبکه‌های قاچاق و دلالان دام و جوجه یکروزه توسط فرماندهی مرزبانی استان و دستگاه‌های مربوطه تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، و به نقل از دادگستری کردستان بهادر اسدی سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان ، با اشاره به برگزاری اولین جلسه کارگروه پیشگیری از جرائم قاچاق کالا و ارز استان کردستان با موضوع اتخاذ راهکار‌ها در تسریع روند پلاک کوبی دام‌ها و پیشگیری از قاچاق جوجه‌های یک روزه گفت: در استان کردستان و در سال ۱۳۹۹، ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار جوجه یکروزه توسط فرماندهی مرزبانی استان کشف گردیده و این میزان از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون تعداد ۶۱۳ هزار مورد است.

او از شناسایی و دستگیری ۱۸ نفر از قاچاقچیان و دلالان در این راستا خبر داد و افزود: دستگاه‌های مسئول موظفند تا سرشبکه‌های قاچاق و دلالان دام و جوجه‌های یکروزه را در استان شناسایی کرده و دستگاه قضایی نیز با این عوامل برخورد قاطع انجام خواهد داد.
اسدی طول نوار مرزی استان کردستان را ۲۲۷ کیلومتر عنوان کرد و افزود: طرح حریم امنیتی مرز‌ها در استان کردستان باید بصورت کامل اجرا شود تا با قاچاق دام و جوجه‌های یکروزه برخورد اساسی صورت گیرد و در این راستا دستگاه قضایی آمادگی همکاری در راستای کمک به فرماندهی مرزبانی استان را دارد.

اونرخ دام‌های پلاک کوبی شده در استان را ۲۰ درصد ذکر کرد و بر لزوم هویت دار کردن تمامی دام‌ها در استان تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: در سال ۱۳۹۹، تعداد ۴۴۰ هزار راس دام در استان کردستان پلاک کوبی شده است که متاسفانه بزرگترین مانع در پلاک کوبی کردن دام‌ها در استان مربوط به هزینه‌های بالای این اقدام است که می‌طلبد تا دام‌های استان در نوار مرزی و با شعاع مناسب و بصورت رایگان پلاک کوبی شود.

اسدی همچنین بر لزوم نظارت دقیقتر بر ایست بازرسی‌های سطح استان تاکید کرد.

انتهای پیام/ع

نظر شما