شناسهٔ خبر: 46817299 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

لزوم هوشیاری مردم در انتخابات/ روشنگری حسنی باعث قیام حسینی شد

امام جمعه رستاق با اشاره به اینکه مذاکرات نباید فرسایشی شود، گفت: هدف آمریکا خسته کردن مردم ایران در آستانه انتخابات است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، حجت الاسلام مصطفی، دلاوری امام جمعه رستاق پیام جمعه خود به مساله برجام پرداخت و گفت: نباید مذاکرات فرسایشی شود و تذکر به هنگام و هوشمندانه رهبر معظم انقلاب در بیانات اول ماه مبارک رمضان مبنى بر فرسایشى نشدن مذاکرات هشدارى به‌جا بود چراکه با کسانى در حال مذاکره هستیم که هشت سال است آنان را آزموده‌ایم و اروپایى‌ها اگر خصومت‌شان بیش از آمریکا نباشد کمتر نیست.

او افزود: آنان در یک تقسیم کار شیطانى در حال پاس دادن نقش‌ها هستند و چندان عجله‌اى نداشته و حضور موذیانه آمریکا در حاشیه نشست وین، بدین خاطر است تا با گذر زمان به اشکال مختلف در نشست ورود کرده و عملا ۴+۱ را تبدیل به ۵+۱ کند.

خطیب جمعه رستاق تصریح کرد: هدف دیگر آنها، خسته کردن ایران در شرایط حساس کنونى و در آستانه انتخابات است. تا به‌تدریج علاوه بر برجام هسته‌اى، برجام‌هاى دیگر را در پایان به آن گره بزنند. زمزمه‌ى «توافق قوى‌تر» حکایت از این هدف شوم دارد.

امام جمعه رستاق همچنین به مناسبت میلاد با سعادت امام حسن مجتبی علیه السلام در نیمه ماه مبارک رمضان ادامه داد: امام حسن مجتبی علیه السلام، الگوی مبارزه با نفاق بودند و این شیوه مبارزاتی ایشان زمینه‌ساز قیام عاشورا و زمینه‌ساز تداوم امامت در شیعه و در خاندان پیامبر اکرم شد.

حجت الاسلام دلاوری اظهار داشت: لازم است ما بدانیم که افشای خط نفاق و روشنگری به شیوه "حسنی" باعث شد تا قیام "حسینی" و عاشورا رخ دهد و باید متوجه بود که انقلابی بودن یعنی اینکه همه راه‌ها و شیوه‌ها را در زمان خود و در هنگامه خود به کار ببندیم.

او پنجم اردیبهشت ماه سالروز شکست حمله نظامی آمریکا به میهن اسلامی را یادآور شد و یاد امام راحل ره و شهدا، به ویژه شهید منتظر قائم را گرامی داشت و به مناسبت سالروز رحلت جانسوز حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها، با عرض تسلیت این روز، گفت: اینکه خداوند در آیه ۶ سوره مبارکه احزاب به صراحت همسران رسول خدا صلى الله علیه وآله را مادران مؤمنان معرفى کرده است: «النَّبِیُّ أَوْلى بِالْمُؤْمِنینَ مِنْ أَنْفُسِهِمْ وَأَزْواجُهُ أُمَّهاتُهُمْ.» اولین و اصلی‌ترین مصداق آن، حضرت خدیجه سلام الله علی‌ها است.

خطیب نماز جمعه رستاق ادامه داد: عنوان اُمّ المؤمنین برای همسران پیامبر صلی الله علیه و آله منوط به ملاک‌های حقیقی رتبه‌بندی می‌باشد و اگر همسری از همسران حضرت، این ملاک‌ها را نداشت، طبق فرمایش قرآن دو برابر زن‌های دیگر مجازات خواهد شد.

امام جمعه رستاق اظهار داشت: از این مطلب، این مسأله روشن می‌شود که احترام نسبت به همسران پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم، حدّ و مرز دارد و هرکدام به اندازه ملاک‌های اصلی برتری، از احترام حقیقی برخوردارند.

حجه الاسلام دلاوری بیان کرد: یکی از ویژگی‌های مهم ام المومنین حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها، انفاق فی سبیل الله است و آن هم از نوع بهترین انفاق، چنانکه خداوند متعال در آیه ۱۰ سوره مبارکه حدید می‌فرماید: «لَا یَسْتَوِی مِنْکُمْ مَنْ أَنْفَقَ مِنْ قَبْلِ الْفَتْحِ وَ قَاتَلَ أُولَئِکَ أَعْظَمُ دَرَجَةً مِنَ الَّذِینَ أَنْفَقُوا مِنْ بَعْدُ وَ قَاتَلُواْ.»

او افزود: اسلام با ثروت حضرت خدیجه سلام الله علی‌ها قامت برافراشت و اساسا غصب فدک توسط جریان سقیفه با این تحلیل بود که همانطور که حضرت ام‌المؤمنین خدیجه سلام الله علی‌ها با حمایت‌های مادی و معنوی خویش توانست به استقرار اسلام کمک شایان نماید، دخترش حضرت ام‌الائمة فاطمه سلام الله علی‌ها نیز می‌خواهد با همین راهبرد، طرح تثبیت و تکامل اسلام یعنی گفتمان غدیر را نهادینه نماید.

خطیب نماز جمعه رستاق گفت: شدت محبت پیامبر صلی الله علیه و آله به حضرت خدیجه سلام الله علی‌ها به حدی بود که فرمودند: «وَ کنتُ لها عاشقاً فَسَألتُ اللهَ اَن یجمعُ بینی و بینها...». از خداوند خواستم به خاطر عشقی که به او دارم در بهشت نیز او همسر من باشد.

حجه الاسلام دلاوری در قسمت دیگری از پیام جمعه خویش، به جوانان و نوجوانان مستعد و علاقه‌مند به تحصیل در حوزه‌های علمیه سفارش نمود تا فرصت ثبت نام در این نهاد دینی را از دست ندهند و هرچه سریعتر به این امر اقدام نمایند.

او در پایان از زحمات کادر درمانی و پزشکی تشکر نمود و مجددا از همگان خواست تا با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی در مهار شیوع ویروس کرونا سهیم باشند.

انتهای پیام/ی

نظر شما