شناسهٔ خبر: 46170879 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

راه مقابله با گرانی، نظارت کارآمد است

حجت الاسلام و المسلمین دلاوری گفت: راه مقابله با گرانی‌ها نظارت کارآمد بر بازار تولید و مقابله جدی با احتکار و گرانی‌های بی منطق است.

صاحب‌خبر -
گروه یزد یزد
تاریخ انتشار ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ ۱۷:۴۳
کد خبر ۷۶۹۴۸۷۰
دانلود PDF

حجت الاسلام و المسلمین دلاوری گفت: راه مقابله با گرانی‌ها نظارت کارآمد بر بازار تولید و مقابله جدی با احتکار و گرانی‌های بی منطق است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی دلاوری امام جمعه رستاق با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در روز درختکاری و بعثت پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم گفت: راه مقابله با گرانی‌هایی که مورد گلایه ایشان است، نظارت کارآمد بر بازار تولید و مقابله جدی با احتکار و گرانی‌های بی منطق است.

او افزود: همانطور که مقام معظم رهبری در روز بعثت خاتم الانبیا صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند راهبرد مواجهه با دشمن و استکبار، شناخت دشمن و تسلیم نشدن در برابر او و عدم اعتماد به اوست.

خطیب نماز جمعه رستاق با اشاره به آیه ۶۳ سوره مبارکه فرقان از صفات انسان متقی را حلم و بردباری برشمرد و ادامه داد: حلم و بردباری یکی از لوازم حفظ روابط اجتماعی است بخصوص در مواقعی که انسان مورد خطاب افراد جاهل و نادان قرار می‌گیرد باید با حلم و بردباری به آنان پاسخی مسالمت آمیز بدهد.

حجه الاسلام دلاوری همچنین با بیان دو حدیث شریف از نبی اکرم صلی الله علیه و آله و سلم، بیان کرد: به فرموده ایشان، حلم و بردباری از صفات مهم انسان در روابط اجتماعی بویژه در برخورد با افراد جاهل و نادان است.

او به مناسبت روز بزرگداشت شهدا یاد امام خمینی ره و شهداء را گرامی داشت و در ادامه با تبریک اعیاد شعبانیه و موالید با سعادت امام حسین، امام سجاد و آقا قمربنی هاشم علیهم السلام و گرامی داشت روز پاسدار و جانباز، به موضوع جهاد در راه خدا در سیره و رفتار سید الشهدا علیه السلام پرداخت و تصریح کرد: امام حسین علیه السلام، ادا کننده اتم و اکمل جهاد فی سبیل الله هستند و ما در زیارت آن حضرت عرضه می‌داریم" اشهد انک جاهدت فی الله حق جهاده".

امام جمعه رستاق گفت: جهاد، در کلام امیر المومنین علی علیه السلام در نهج البلاغه، لباس تقوا است و دژ محکم الهی و ترک آن باعث ذلت و خواری است.

او با بیان مراتب جهاد از دیدگاه قرآن و روایات افزود: بر اساس روایات جهاد اعظم انتظار فرج است.

انتهای پیام/ غ

نظر شما