شناسهٔ خبر: 46043811 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

احسان و نیکو کاری فراموش نشود

حجت الاسلام و المسلمین دلاوری گفت: احسان و نیکوکاری در این ایام که وضع معیشتی عده‌ای بسیار سخت و دشوار است، نباید مورد غفلت قرار گیرد.

صاحب‌خبر -
گروه یزد یزد
تاریخ انتشار ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ ۱۶:۱۴
کد خبر ۷۶۸۶۹۴۹
دانلود PDF

حجت الاسلام و المسلمین دلاوری گفت: احسان و نیکوکاری در این ایام که وضع معیشتی عده‌ای بسیار سخت و دشوار است، نباید مورد غفلت قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی دلاوری، امام جمعه رستاق گفت: احسان و نیکوکاری در این ایام که وضع معیشتی عده‌ای بسیار سخت و دشوار است و بیماری کرونا هم مزید بر علت شده نباید مورد غفلت قرار گیرد و خداوند متعال هم در آیات قرآن کریم بشارت‌های متعدد به نیکوکاران و محسنین داده که خیر در دنیا و آخرت و محبوب خدا شدن نمونه‌ای ازآن است.

خطیب جمعه رستاق با گرامیداشت یاد امام خمینی (ره) و شهداء به روز درختکاری و هفته منابع طبیعی اشاره نمود و افزود: صنایع تولیدی در اطراف رستاق حداقل یک فضای سبز در اطراف مراکز تولیدی خود ایجاد کنند تا قدری از آلودگی محیط زیستی از سوی صنایع کاسته شود.

او همچنین به شورا‌های اسلامی منطقه رستاق پیشنهاد داد همگی با اتحاد و همدلی در مکانی مناسب فضایی سبز در قالب بوستانی بزرگ جهت تفریح و تفرج گاه مردم شریف رستاق بنا کنند.

امام جمعه رستاق در ادامه با اشاره به حملات اخیر آمریکا به مراکز نظامی حشد الشعبی در عراق و نیز مناطقی در سوریه اظهار داشت: رئیس جمهور آمریکا با این اقدام به دنبال آن است تا اعلام کند بر مسائل داخل آمریکا فائق آمده و به خارج از کشور مشغول است و همچنین با این کار حمایت خود را از رژیم غاصب صهیونیستی و متحدان خود در منطقه اعلام نمود.

حجت الاسلام دلاوری ادامه داد: رئیس جمهور امریکا می‌خواهد با این حملات و ایجاد رعب در دل مردم عراق، مساله خروج نظامیان آمریکا از منطقه را که بعد از شهادت سردار سلیمانی تبدیل به شعار و هدف جبهه مقاومت شد، از این راه خنثی کند.

او به مناسبت پیش رو بودن سالروز شهادت امام موسی کاظم علیه السلام، با بیان مصیبت شهادت آن حضرت، به شیوه مبارزاتی امام هفتم علیه السلام اشاره نمود و گفت: امام کاظم علیه السلام با شیوه‌ای منحصر به فرد و از طریق "راهبرد نفوذ در دستگاه طاغوت" جامعه مسلمان و شیعه عصر و زمان خود را هدایت نمودند و افرادی مانند علی ابن یقطین و عبدالله ابن سنان در واقع با این شیوه مبارزاتی از سوی امام موسی کاظم علیه السلام در دستگاه طاغوت عباسی نفوذ کردند و به عنوان سرباز گمنام امام کاظم علیه السلام به جامعه تشیع خدمت نمودند.

او با بیان این مطلب که شیوه مبارزاتی امام کاظم علیه السلام یعنی نفوذ در بطن دستگاه دشمن از مهم‌ترین لوازم حکومت اسلامی است اظهار داشت: بحمد الله نیرو‌های اطلاعاتی و سربازان گمنام امام زمان عج به خوبی این وظیفه خطیر را انجام می‌دهند، ولی از سوی دیگر هم باید توجه داشت دشمن نیز از این ابزار و شیوه استفاده می‌کند و مسئولین باید مواظب نفوذ در پیکره فرهنگ و اقتصاد و مسائل مختلف حکومت و انقلاب بویژه فضای مجازی که این روز‌ها نوجوانان و کودکان ما را نیز هدف قرار داده باشند.

او با اشاره به پیش رو بودن روز مبعث افزود: بعثت خاتم الانبیا صلی الله علیه و آله و سلم خلاصه هدف ارسال رسل از سوی پروردگار عالم است و قرآن کریم به عنوان معجزه جاویدان نبی اکرم صلی الله علیه و آله و سلم پر است از مطالب دینی و اخلاقی و احکام شرعی که البته به صورت کلی بیان گردیده و جزئیات و تفسیر آن توسط پیامبر و ائمه اطهار صلوات الله علیهم اجمعین تبیین گردیده است.

انتهای پیام/ غ

نظر شما