شناسهٔ خبر: 47711396 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

امام جمعه رستاق:

مردم فردی مومن و انقلابی را به عنوان رئیس جمهور انتخاب کنند

حجت الاسلام دلاوری گفت: مردم باید فردی شایسته، مومن، متدین، انقلابی و مطیع رهبری را به عنوان رئیس جمهور انتخاب کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی دلاوری، امام جمعه رستاق گفت: انتخابات دارای سه رکن مشارکت و انتخاب درست و اخلاق انتخاباتی است که وظیفه مردم ضمن مشارکت حداکثری که باعث حفظ نظام و تقویت اسلامیت و جمهوریت است باید دقت کنند تا فردی شایسته و مومن و متدین و انقلابی و مطیع رهبری و کارآمد و مبارز با فساد را انتخاب کنند.

او افزود: از سویی در عرصه انتخابات وظیفه نامزد‌های انتخاباتی این است که باید اخلاق انتخاباتی را مراعات کنند، ولی متاسفانه در دو مناظره گذشته انتخاباتی اخلاق مراعات نشد و حتی به جایگاه علم و فقاهت و اجتهاد و علم و دانش حوزوی اهانت گردید که جای گلایه مندی است.

حجت الاسلام دلاوری تصریح کرد: اگر سیاست از اخلاق جدا شود نتیجه آن رانت خواری و فساد، اختلاس و دزدی و حقوق‌های نجومی است و نیز به سر کار آمدن افراد بی کفایت و بی بصیرت و ضعیف النفس که به راحتی تسلیم خواسته‌های دشمن می‌شوند و مردم عزیز باید دقت کنند تا شخصی دیندار و شجاع و با بصیرت و انقلابی انتخاب کنند.

امام جمعه رستاق به افرادی که در صدد حضور در شورا‌های اسلامی روستا‌ها هستند نیز سفارشاتی نمود و بیان کرد: اشتغال و تولید در روستا‌ها بویژه اشتغال برای جوانان در زمینه‌های کشاورزی و دامداری از ضروریات است و شورا‌ها باید با هم فکری و هزینه کرد صحیح بودجه‌ها این امر مهم را مدیریت کنند.

او همچنین درخواست نمود تا با تشکیل یک شورای بخش قوی و توانمند برخی از مشکلات در منطقه از قبیل مسکن جوانان و ازدواج و اشتغال آن‌ها پیگیری و حل گردد.

خطیب نماز جمعه رستاق با تبریک فرا رسیدن سالروز ولادت باسعادت فاطمه معصومه سلام الله علی‌ها به نمازگزاران جمعه، به مناسبت دهه کرامت، اظهار داشت: کرامت برای انسان‌ها به صورت ذاتی و اکتسابی است.

حجت الاسلام دلاوری گفت: در سخنان امام علی علیه السلام، خوش رفتاری با مردم، دوری از حسادت، وفای به عهد، حفظ زبان، قناعت در زندگی، صداقت، پرهیز از نزاع و اختلاف، عفو و گذشت و تحقیر دنیا، نمونه‌هایی از صفات و خصلت‌هایی است که می‌تواند ما را به کرامت و بزرگواری برساند و دهه کرامت، زمانی برای تمرین این اوصاف و ویژگی‌ها است.

امام جمعه رستاق با بیان حدیثی از امام رضا علیه السلام گفت: آن حضرت می‌فرمایند «اگر کسی با مردم سر و کار داشت و به آن‌ها ظلم نکرد و در گفتار با آن‌ها صادق و راستگو بود و آنچه را به مردم وعده داد به آن عمل کرد او جوانمرد و با فتوت است که عدالتش ظاهر گشته و شایسته برادری است و غیبتش حرام است.

انتهای پیام/ غ

نظر شما