شناسهٔ خبر: 46768934 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سجادی: پاداش مدال آوران المپیک از نظر ریالی چند برابر شده است

سرپرست کاروان ورزشی ایران در بازی‌های المپیک توکیو درباره مسائل مختلف، توضیحاتی را بیان کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، نصرالله سجادی سرپرست کاروان ورزشی ایران در بازی‌های المپیک توکیو در مورد پاداش مدال آوران المپیک، اظهار داشت: وقتی ورزشکاران مدال می‌گیرند در شهری که میزبان المپیک است با برگزاری مراسم کوچکی از آن‌ها تقدیر می‌شود. در این دوره برای طلا (۱۰ هزار دلار)، برای نقره (۵ هزار دلار) و برای برنز (۳۵۰۰ دلار) تصویب شده است. المپیک ریو هم شرایط به همین شکل بود. در آن زمان دلار حدود ۳ هزار تومان بود، اما در حال حاضر حدود ۲۴ هزار تومان است. به همین دلیل از نظر ریالی پاداش چند برابر شده است. ضمن اینکه پاداش نهایی نیز باید در ستاد عالی به زودی تصمیم‌گیری شود و مبلغ آن از این پاداش بیشتر خواهد بود.

سجادی در خصوص غیبت والیبالیست‌ها در مراسم رژه افتتاحیه المپیک، عنوان کرد: هر روز دستورالعمل‌های جدیدی از کمیته برگزاری مسابقات المپیک دریافت می‌کنیم. این احتمال وجود دارد در مراسم رژه بیشتر از ۱۰ نفر حضور نداشته باشند و یا اینکه یک نفر پرچمدار مراسم باشد. با شرایط فعلی امکان حضور افراد زیاد در مراسم رژه نیست و طبق آخرین اخبار ۱۰ نفر باید در مراسم حاضر شوند.

او افزود: لباس ورزشکاران آماده است، اما شاید به صورت مجازی آن‌ها را رونمایی کنیم. ما برای ۶ رویداد این لباس‌ها را طراحی کرده‌ایم، اما در شرایط فعلی نمی‌توانیم به صورت حضوری آن‌ها را رونمایی کنیم.

سرپرست کاروان ایران در المپیک توکیو در مورد اینکه آیا در رشته‌های تیمی به هر نفر ۱۰ هزار دلار پاداش داده می‌شود یا خیر، گفت: اگر والیبال، بسکتبال یا شمشیربازی روی سکو بروند، آن‌ها نیز تمام پاداش را دریافت می‌کنند. این موضوع در دوره گذشته هم بوده است.

سجادی در زمینه حضور افراد متفرقه در واکسیناسیون ورزشکاران، پاسخ داد: ما لیست بزرگی داریم که برای مسئولان المپیک هم ارسال کرده‌ایم. به غیر از مربی، داور و بازیکن، شخص دیگری واکسیناسیون نشده است. ما فهرست افراد را به وزارت ورزش و وزارت بهداشت ارسال کرده ایم. روز چهارشنبه نیز قرار است کشتی گیران واکسینه شوند.

او اضافه کرد: ما حریف تمرینی‌ها را هم واکسن می‌زنیم به همین دلیل ممکن است تعداد افراد زیاد باشد. پنهان کاری نداریم و مشکلی وجود ندارد.  در مجموع نام ۳۰۰ نفر در لیست واکسیناسیون ما قرار دارد.

سرپرست کاروان ایران در ادامه بیان کرد: سهمیه‌ها زمانی تایید می‌شوند که فدراسیون جهانی اعلام کند. هنوز در خصوص جودو به کمیته ملی المپیک مطلبی ارسال نشده است. کسب سهمیه یعنی باید امتیاز لازم کسب شده باشد. تمام ورزشکاران المپیکی به جز کشتی و وزنه برداری که مسابقه داشتند، واکسینه شده اند.

سجادی درباره اینکه اگر کسی نخواهد واکسن بزند، شرایطش چگونه خواهد بود، عنوان کرد: تاکنون چنین موردی نداشته ایم. کمیته بین المللی المپیک اعلام کرده است که واکسن زدن الزامی نیست. با این وجود همه در فرودگاه باید تست بدهند و نتیجه تست هر کسی مثبت باشد، باید به قرنطینه برود. ما هر روز با ایمیل و ۲، ۳ روز یک بار به صورت وبینار با کمیته برگزاری بازی‌های المپیک جلسه داریم.

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

نظر شما