شناسهٔ خبر: 46762423 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

شاید فقط پرچمداران در رژه حاضر شوند

سجادی: پاداش مدال آوران المپیک از نظر ریالی متفاوت و بیشتر است!

زینب حاجی حسینی

سرپرست کاروان ورزش ایران در بازی‌های المپیک گفت: پاداش المپیک توکیو اگرچه به لحاظ ارزی مشابه پاداش المپیک ریو است اما از نظر ریالی کاملاً متفاوت و بیشتر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، نصرالله سجادی امروز در نشست خبری که به صورت آنلاین برگزار شد در مورد آخرین وضعیت کاروان ورزش ایران برای حضور در بازی‌های المپیک توکیو توضیح داد.

وی در آغاز در رابطه با پاداش پای سکوی مدال آوران المپیک توکیو که از طرف کمیته ملی المپیک تعیین شده است، گفت: در چند دوره اخیر بازی‌های المپیک، کمیته ملی المپیک در همان محل برگزاری بازی‌ها به ورزشکارانی که صاحب مدال می‌شوند، پاداش اهدا کرده است.

وی ادامه داد: این پاداش مصوبه هیات اجرایی را دارد. برای المپیک توکیو ۱۰ هزار دلار پاداش مصوب طلایی هاست، برای مدال آوران نقره و برنز هم به ترتیب ۵ هزار و ۳۵۰۰ دلار تعیین شده است.

سرپرست کاروان ورزش ایران در المپیک تاکید کرد: لحاظ کردن شرایط اقتصادی کشور در تعیین پاداش‌ها تعیین کننده است. برای المپیک توکیو هم این موضوع مد نظر قرار گرفته است. بنابراین پاداش المپیک توکیو اگرچه به لحاظ ارزی مشابه پاداش المپیک ریو است اما از نظر ریالی کاملاً متفاوت و بیشتر است.

سجادی همچنین گفت که به زودی پاداش مصوب دولت (وزارت ورزش) هم برای تقدیر از مدال آوران مشخص و اعلام می‌شود.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی که پیرامون چالش ایجاد شده در المپیک ریو توسط تیم ملی والیبال و راهکارهای پیشنهادی برای عدم تکرار آن در توکیو، گفت: البته این مربوط به المپیک قبل است. ما هر روز از طرف برگزارکنندگان بازی‌های توکیو دستورالعمل‌های جدید را دریافت می‌کنیم و بلافاصله در رابطه با آن بحث و بررسی‌های لازم را انجام می‌دهیم.

سرپرست کاروان ورزش ایران در المپیک ادامه داد: طبق یکی از دستورالعمل‌های ابلاغی احتمال دارد در مراسم رژه بیش از ۱۰ نفر نباشد. حتی شخصاً فکر می‌کنم که احتمال دارد فقط پرچم‌داران هر کشور حضور داشته باشد. در هر صورت اینکه برای مراسم رژه سهمیه به هر کشور داده می‌شود و امسال به خاطر کرونا این تعداد زیاد نخواهد بود. بنابراین باید ببینیم در کل چه تعداد سهمیه به ایران داده می‌شود.

«پاداش تعیین شده برای رشته‌های تیمی به چه صورت مشخص می‌شود؟» سجادی در پاسخ به این سئوال گفت: معمولاً پاداش‌ها برای رشته‌های تیمی نصف می‌شود اما برای دوره پیشین بازی‌های اینگونه مصوب شد که در صورت مدال آوری، پاداش پای سکو به صورت کامل به بازیکنانشان اهدا می‌شود. فکر می‌کنم اینکه در رشته‌های تیمی کاروان ایران صاحب مدال شود ارزش زیادی دارد و در این صورت به هر یک از نفرات آنها پاداش مصوب به طور کامل پرداخت می‌شود.

وی در مورد رونمایی از لباس کاروان ایران گفت: کرونا فعالیت‌هایمان را به تعویق انداخته است در حالی که لباس‌ها آماده هستند. شاید هم به خاطر کرونا مجبور شویم به صورت وبینار از لباس‌ها رونمایی کنیم. در کل برای المپیک و دیگر رویدادهای پیش رو لباس‌ها را آماده کرده‌ایم اما باید ببینیم وضعیت کرونا در تهران چگونه خواهد شد تا بتوانیم در مورد رونمایی از آن تصمیم بگیریم.

به گزارش خبرنگار مهر، سجادی در ادامه این نشست در مورد روند واکسیناسیون ورزشکاران گفت: برای تهیه فهرست ورزشکارانی که باید واکسیناسیون شوند با فدراسیون‌ها مکاتبه کردیم. سهمیه هر یک از آنها را بر اساس سهمیه‌های قطعی و نفرات همراهشان مشخص کردیم. هنگام واکسیناسیون هم نمایندگان وزارت بهداشت حضور داشتند. آنها کارت ملی افراد را قبل از واکسیناسیون دریافت و پس از مطابقت با فهرست اعلام شده برای تزریق واکسن اقدام می‌کردند.

سرپرست کاروان ورزش ایران همچنین یادآور شد که هنوز واکسیناسیون برخی ورزشکاران در رشته‌های مختلف انجام نشده است. این اقدام در اولین فرصت پس از اتمام اردو یا اعزام این ورزشکاران صورت می‌گیرد.

«فدراسیون جهانی جودو اخیراً سهمیه‌ای به نام بریمانلو در اختیار جودو قرار داده است. در حالی که جودو ایران طی ماه‌های گذشته به خاطر تعلیق از حضور در میادین منع بود. به نظر می‌رسد فدراسیون جهانی جودو قصد دارد با اختصاص این سهمیه که البته هنوز تاییدیه کمیته بین المللی المپیک را ندارد به عنوان ابزاری برای ادامه کارشکنی علیه ایران و حاشیه سازی برای کاروان کشورمان استفاده کند». سجادی در واکنش به این موضوع مطرح توسط خبرنگار مهر گفت: سهمیه‌ها زمانی رسمیت پیدا می‌کنند که از طرف کمیته بین المللی المپیک اعلام شود. در مورد جودو هنوز اعلام رسمی نشده است.

وی در توضیح تکمیلی این مسئله گفت: «وایلد کارت» یک مسئله است اما کسب سهمیه مسئله دیگری است که با در نظر گرفتن مسائل فنی به ورزشکاران اختصاص پیدا می‌کند، اگر غیر از این باشد با اعتراض دیگر کشورها مواجه می‌شود. در مورد جودو این‌طور عنوان شده که کسب سهمیه صورت گرفته اما ما منتظر هستیم تا تاییدیه فدراسیون جهانی را بگیریم.

سجادی درباره اینکه گفته می‌شود بعضی از ورزشکاران از دریافت واکسن امتناع کرده‌اند، تصریح کرد: خیر؛ تا به امروز هیچ ورزشکاری از واکسیناسیون امتناع نکرده است. همه ورزشکاران واکسن گرفته‌اند مگر اینکه در روز واکسیناسیون ایران نبوده‌اند که برای آنها هم یک روز دیگر مشخص خواهد شد. همه ورزشکاران از واکسیناسیون استقبال داشته‌اند و هیچ مشکلی هم نبوده است.

سرپرست کاروان ورزش ایران در المپیک توکیو در بخش دیگری از این نشست خبری با تاکید بر اینکه داوران عضوی از کاروان در نظر گرفته می‌شوند، گفت: تمام حمایت‌هایی که از ورزشکاران و مربیان اعزامی خواهیم داشت از داوران اعزامی به توکیو هم خواهیم داشت.

وی درباره وضعیت سفر به ژاپن یادآور شد: بازی‌های المپیک طی ۱۷ روز با حضور ۱۱ هزار و ۹۰ ورزشکار برگزار می‌شود. تاکنون ۵۹ سهمیه کسب کرده‌ایم. با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته و مقررات مورد تایید کمیته برگزاری، تیم‌ها اعزام می‌شوند. برنامه زمان بندی مشخص شده است. هیچ رشته‌ای زودتر از ۵ روز نمی‌تواند در ژاپن حضور داشته باشد و پس از اتمام رقابت‌هایشان باید ظرف مدت زمان ۴۸ ساعت توکیو را ترک کند. در رشته‌های انفرادی هم این موضوع اعمال می‌شود.

سجادی گفت: پیش بینی اولیه ما مبنی بر ۹ گروه برای رفت و ۸ گروه برای برگشت است. به طور مرتب با مسئولان برگزارکننده بازی‌ها در ارتباط هستیم. تا به امروز بنا بر این است که بازی‌های توکیو برگزار شود. امیدواریم با همکاری که در سطح بالا میان وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و فدراسیون‌ها وجود دارد بتوانیم کاروانی خوب اعزام کنیم. کمتر از ۳ ماه به بازی‌ها باقی مانده است. از رسانه‌ها انتظار داریم فضا را به سمت نشاط و آرامش ببرند.

نظر شما