شناسهٔ خبر: 46763296 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

کُشتی و رییس آن باید همیشه حمایت شوند؛

صالحی امیری: پاداش پای سکو مستقل از وزارت ورزش است

رییس کمیته ملی المپیک درباره پاداش این نهاد به مدال‌آوران توکیو گفت: پاداش پای سکو که از سوی کمیته ملی المپیک پرداخت می‌شود، مستقل از پاداش وزارت ورزش است.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| «سید‌رضا صالحی امیری» امروز (سه‌شنبه) در نخستین گفت و گوی مجازی با خبرنگاران در سال 1400 درباره رقم پاداش مدال‌آوران توکیو و واکنش «سیدمحمد موسوی» ملی‌پوش والیبال به آن اظهار داشت: والیبال در مسیر جهش قرار دارد و جزو هشت تیم برتر دنیاست و مدیریت والیبال با انتخاب سرمربی و کادر فنی مسیر بسیار روشنی در پیش گرفته است. تیم ملی والیبال در همه رده‌های سنی شایسته حمایت حداکثری هستند و برای موسوی بازیکن ارزشمند این تیم سوتفاهم پیش آمده است. پاداش پای سکو مستقل از وزارت ورزش است. در مجموع ما قدردان تلاش‌های مجموعه بزرگ والیبال هستیم.

 

به گزارش ایرنا،  وی درباره حامیان کمیته المپیک برای بازی‌های المپیک توکیو اظهار داشت: در گذشته قراربود مزایده برگزار شود که در سال گذشته از بین سه حامی با یک حامی به نتیجه رسیدم اما با توجه به شرایط کرونا هیچ فضای مطمئنی برای آنها که آیا بازی برگزار می‌شود یا نه امکان قطعی شدن قرارداد با حامیان مالی وجود نداشت. برای المپیک توکیو حامی مالی نداریم. اما تلاش می‌کنیم در حوزه لباس از طریق حامی مالی تامین کنیم. منابع لازم در سال 99 به طور کامل از سازمان برنامه و بودجه دریافت و امسال 50 درصد اعتبارات را به فدراسیون‌ها تخصیص دادیم.

 

نخستین نشست 1400 کمیته با کشتی آغاز می‌شود

 

رییس کمیته ملی المپیک درباره اظهارات رییس فدراسیون کشتی گفت: فدراسیون کشتی و رییس آن باید همیشه حمایت شوند و همه نهادها باید کمک کنند و نکته دیگر اینکه آرامش باید در تیم‌ها باشد تا ورزشکاران با شرایط خوبی در توکیو حاضر شوند. هیچگونه مساله بین کمیته و فدراسیون وجود ندارد و اختلاف نظرات طبیعی و قابل حل است.

 

صالحی امیری ادامه داد: این موضوع قابل بررسی است و مساله‌ایی نیست که آن را بزرگ کنیم. موضع رسمی ما این است دبیر قهرمان ملی ماست و باید مورد حمایت حداکثری قرار بگیرد و کشتی اولویت نخست ماست و رشته مدال‌آور در المپیک است.

 

وی اضافه کرد: اولویت اول ما در این سال‌ها برا ی تخصیص بودجه و حتی خارج از سقف بودجه، کشتی بوده و هست. هفته آینده با سجادی به فدراسیون کشتی می‌رویم.

 

رییس کمیته ملی المپیک درباره دیافت کمک مالی دبیر از مجلس گفت: مجلس جدولی را برای 10 فدراسیون برای کمک مالی معادل 65 میلیارد تعریف کرده است. اما از نظر اولویت‌بندی از دیدگاه ما ایراد به آن وارد است و کشتی جزو اولویت نخست،  وزنه‌برداری،  تکواندو، کاراته، دوومیدانی، تیراندازی و شمشیربازی در اولویت‌های بعدی قرار دارند. اما ایراد جدولی نبود بلکه اولویت‌گذاری است، توزیع منابع فاقد منطق کارشناسی است. بهتر بود مجلس، فهرست اولویت را از ما می‌گرفتند و اینکه از مجموعه 52 فدراسیون تنها 10 فدراسیون دیده شده و مابقی دیده نشده کار شایسته‌ای نبود. اما کمک به فدراسیون‌ها از سوی مجلس قابل تقدیر است.

 

خارج از کاروان المپیکی نامی برای واکسیناسیون داده نشد

 

صالحی امیری درباره عدم شفاف‌سازی در واکسیناسیون ورزشکاران المپیکی،  گفت: مسئولیت این کار بر عهده فدراسیون پزشکی ورزشی است و سرپرست کاروان ایران در المپیک،  تنها فهرست ورزشکاران و افراد اعزامی به المپیک توکیو را اعلام کرد و هیچ مورد خارج از لیستی وجود نداشته و اینکه خارج از لیست کسی واکسن زده باشد را اطلاعی نداریم و این را تکذیب می‌کنم.

 

رشته‌های تیمی در صورت کسب مدال پاداش کامل می‌گیرند

 

سرپرست کاروان ایران به المپیک توکیو درباره پاداش مدال‌آوران توکیو به خبرنگاران توضیح داد: روال گذشته این بوده وقتی ورزشکاران مدال می‌گیرند در شهری که میزبان هستند بلافاصله در همان روز و در مراسمی با حضور تعدادی از کادرهای اجرایی از مدال‌آوران تقدیر می‌شد. در این دوره تصویب شد که برای طلایی‌ها 10 هزار و نقره پنج هزار و برنز سه هزار و 500 دلار پاداش داده شود. در دوره المپیک ریو، دلار حدود چهار هزار تومان بود و امروز حدود 25 هزار تومان برای هر دلار محاسبه می‌شود.  

 

«سیدنصرالله سجادی» درباره نحوه پرداخت پاداش به رشته‌های تیمی گفت: اگر رشته‌های تیمی در المپیک توکیو به روی سکو بروند هر نفر پاداش تمام پای سکو را دریافت خواهد کرد. البته در گذشته هم اینگونه بوده است.

 

وی درباره مراسم رژه کاروان گفت: ممکن است اگر شرایط خوب نباشد فقط پرچمدار حضور یابد اما هیچ چیز قطعی نیست. در رژه کاروان همیشه سهمیه داده می‌شود اما این دوره محدودیت‌ها زیاد است و باید دید که چقدر سهمیه داده می‌شود. بر اساس آخرین اطلاعات 10 نفر می‌توانند در رژه کاروان حضور یابند.

 

سجادی همچنین در تکمیل اظهارات رییس کمیته ملی المپیک در باره واکسیناسیون ورزشکاران اعزامی به المپیک خاطر نشان کرد: افرادی که امکان حضورشان در کاروان المپیک وجود دارد،  اسامی آنها را ارسال کردیم و خارج از آن نامی نیامده است. اسامی را به وزارت ورزش دادیم و آنها به وزارت بهداشت ارسال کردند.

 

سرپرست کاروان ایران به توکیو درباره رونمایی لباس کاروان گفت: کار آماده است دنبال شرایط هستیم تا بتوانیم حضوری از لباس کاروان رونمایی کنیم. برای لباس‌های 6 رویداد دیگر هم اقدام کردیم.

نظر شما