شناسهٔ خبر: 46762467 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

به‌روزرسانی می‌شود...

صالحی‌امیری: برای موسوی سوء تفاهم پیش آمده/ در المپیک توکیو اسپانسری نداریم

رییس کمیته ملی المپیک گفت: والیبال در مسیر یک جهش قرار دارد و جزو هشت تیم برتر دنیاست.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - سیدرضا صالحی امیری امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری کمیته ملی المپیک که به صورت آنلاین برگزار شد شرکت کرد و پاسخگوی سوالات اصحاب رسانه بود.

وی درباره اعتراض برخی ورزشکاران از جمله موسوی به پاداش پای سکو در المپیک اظهار داشت: به تیم ملی والیبال و داورزنی خسته نباشید می‌گویم. والیبال در مسیر یک جهش قرار دارد و جزو هشت تیم برتر دنیاست. مدیریت والیبال با سرمربی مطرح مسیر روشنی در پیش گرفته و همه قهرمانان والیبال در همه رده‌های سنی شایسته حمایت حداکثری هستند.

رییس کمیته ملی المپیک گفت: به نظر من برای موسوی سوء تفاهم پیش آمده و برداشت او این بوده که کل پاداش مدال آوران المپیک همین ارقام است. پاداش سکو مستقل از پاداش وزارت ورزش است.

صالحی امیری در پاسخ به این که تکلیف اسپانسر کمیته ملی المپیک چه شد، عنوان کرد: سال گذشته که قرار بود المپیک در موعد مقرر برگزار شود با سه اسپانسر مذاکره کردیم و با یکی از آنها به توافق رسیدیم. با توجه به تعویق یکساله فضایی ایجاد شد که نمی‌توانستیم برای اسپانسر تعهد ایجاد کنیم. چون نمی دانستیم المپیک برگزار می‌شود یا خیر، اما تلاش می‌کنیم در حوزه لباس از اسپانسر استفاده کنیم. ما برای المپیک توکیو اسپانسری نداریم.

رییس کمیته ملی المپیک گفت: در خصوص اسپانسر واسطه‌هایی بود که ما اعلام کردیم با واسطه‌ها مذاکره نمی‌کنیم. امسال شرایط طوری نبود که هیچ شرکتی برای اسپانسری اعلام آمادگی نکرد. چون احساس آن‌ها این بود که المپیک برگزار نمی‌شود. در چنین شرایطی نمی‌شد کار را زمین بگذاریم تا اسپانسر پیدا شود. دغدغه‌ای برای تامین منابع مالی نداریم.

وی درباره واکسیناسیون افراد متفرقه گفت: مسئولیت واکسیناسیون با فدراسیون پزشکی ورزشی است. سجادی لیست کاروان ایران را در المپیک توکیو ارسال کرد. هیچ اطلاعی از تخلف‌های صورت گرفته در واکسیناسیون افراد متفرقه نداریم. منعی در انتشار لیست کسانی که واکسن زده اند نمی‌بینیم، اما این موضوع باید در ستاد عالی المپیک بررسی شود.

صالحی امیری در خصوص موضع گیری‌های صورت گرفته از سوی فدراسیون کشتی پیرامون صحبت‌هایش گفت: دبیر همیشه باید مورد حمایت قرار بگیرد. کشتی امید اول ما در توکیو است. اینکه گاهی بحث‌های کاری پیش بیاید نباید یک مسئله غیرطبیعی به نظر برسد. هیچ مشکلی بین کمیته و فدراسیون کشتی نباید به وجود بیاید. بحث‌های مالی بین ما و فدراسیون‌ها قابل حل خواهد بود.

وی تصریح کرد: این مسئله را نباید بزرگ کنیم و نباید بیش از حد به آن بپردازیم. دبیر قهرمان ملی ماست و باید مورد حمایت حداکثر قرار بگیرد. در ۴ سال گذشته اولویت اول ما در تخصیص بودجه کشتی بوده و این سیاست ادامه دار خواهد بود. جدیدا برای کشتی ۲ میلیارد تومان واریز کردیم و هفته آتی از نزدیک به فدراسیون کشتی خواهیم رفت.

صالحی‌امیری افزود: مجلس لیستی تهیه کرد که به ۱۰ فدراسیون کمک کند؛ ما از این موضوع خوشحالیم، اما اشکالی که وجود دارد به اولویت‌بندی است. ما مبنایی برای اولویت بندی داریم. آن چیزی که باعث ایجاد تفرقه شد عدم رعایت این اولویت بندی بود. اینکه از ۵۲ فدراسیون تنها به ۱۰ فدراسیون توجه شده هم باعث این حاشیه‌ها شد، اما در مجموع از پرداخت بودجه استقبال می‌کنیم.

وی در مورد اینکه به ورزشکارانی که به تازگی سهمیه گرفته‌اند یا در آینده سهمیه می‌گیرند هم حقوق داده خواهد شد گفت: به کسانی که سهمیه گرفتند ۶۰ میلیون تومان پرداخت کرده‌ایم. تا مرداد باز هم ۳۰ میلیون تومان پرداخت خواهیم کرد. هر کسی در هر زمانی سهمیه بگیرد ۹۰ میلیون تومان دریافت خواهد کرد. برای پرداخت ۳۰ میلیون تومان در همین فصل حقوق آنها پرداخت خواهد شد. همه المپیکی‌ها مطمئن باشند قبل از اعزام حقوق خود را دریافت خواهند کرد.

صالحی امیری گفت: ما از داوران بین المللی حمایت خواهیم کرد. سیمین رضایی را در اولین فرصت ملاقات خواهم کرد.

وی در خصوص وضعیت تیم فوتبال امید گفت: روز هشتم فروردین به فدراسیون فوتبال رفتم و گفت وگویی با عزیزی خادم داشتیم. پیش‌نویس تفاهم نامه را فدراسیون فوتبال ارسال کرده و به سجادی این پیش نویس را ارسال کردم.

انتهای پیام/

نظر شما