شناسهٔ خبر: 46381017 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

در گفتگو با دانشجو مطرح شد

صالحی عمران: هنوز نتوانسته‌ایم علم را وارد چرخه تولید کنیم

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: متاسفانه هنوز در کشور نتوانسته‌ایم علم را وارد چرخه تولید کنیم و برای تبدیل علم به محصول مشکل داریم.

صاحب‌خبر -

ابراهیم صالحی عمران، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، درباره تولیدات علمی دانشگاه‌های کشور بیان کرد: با افزایش دوره‌های تحصیلات تکمیلی و مراکز دانشگاهی بدون شک در کشور به تولید علم سرعت بخشیدیم. چون در مقاطع ارشد و دکتری پژوهش‌ها معمولا منجر به چاپ مقاله خواهند شد و همانطور که آمار‌های پایگاه ISI نشان می‌دهد، در حوزه تولیدات علمی رتبه ۱۵ یا ۱۶ دنیا را داریم.


صالحی عمران با اشاره کاربرد تولیدات علمی در کشور ادامه داد: در کاربست علم و یافته‌های پژوهشی متاسفانه وضعیت و جایگاه خوبی نداریم.


رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای اظهار داشت: معتقدم که باید هر علمی یک پیامد و خروجی با آثار ملموس و عینی داشته باشد. در مراحل تولید علم تا تبدیل آن به محصولات صنعتی و تولید انبوه آن‌ها ما مشکلاتی داریم و متاسفانه هنوز نتوانسته‌ایم علم را وارد چرخه تولید کنیم.


وی با بیان اینکه چنین مشکلی باعث شده که تولید علم از کاربست آن پیشی بگیرد، عنوان کرد: در این قسمت به یک عزم و برنامه جدی نیاز داریم. یکی از راه‌حل‌های موثر و کمک کننده در این رابطه می‌تواند ایجاد مراکز رشد و فناوری، تقویت ارتباط صنعت با دانشگاه باشد.

نظر شما