شناسهٔ خبر: 45838068 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

تودشکی خبر داد

۲۵ درصد قرارداد‌های امیرکبیر در حوزه سوپر کامپیوتر بوده است

معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: در سال جاری حدود ۲۵ درصد قرارداد‌های اجرا شده در حوزه سوپر کامپیوتر بوده که پروژه‌های ملی در این حوزه تعریف شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، حسین حسینی تودشکی معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مراسم تفاهم‌نامه میان شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دانشگاه اردکان گفت: دانشگاه صنعتی امیرکبیر در برنامه راهبردی خود خط سیر جدیدی را دنبال می‌کند که نتیجه آن دستیابی به دانشگاه نسل سوم و چهارم است.

وی با بیان اینکه مشخصه اصلی دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم میزان اثربخشی دانشگاه‌ها در کشور و جامعه است، اظهار داشت: دانشگاه‌ها نباید تک بعدی باشند بلکه باید فعالیت‌های آن‌ها هم در حوزه تولید علم و هم در حوزه رفع نیاز‌های صنعت و جامعه باشد.

حسینی تودشکی عنوان کرد: قوانین ارتقا و جاری دانشگاه صنعتی امیرکبیر به نحوی بازنگری و تدوین شده است که دانشگاه به سمت دانشگاه نسل سوم و چهارم حرکت کند. براساس برنامه راهبردی دانشگاه صنعتی امیرکیر حوزه‌های استراتژیک تعریف شده تا فعالیت‌های پژوهشی و فناورانه دانشگاه در این حوزه‌ها تعریف شود.

معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار داشت: حوزه‌های محیط زیست، آب، فناوری اطلاعات، مدیریت کلان داده‌ها و سلامت موضوعات استراتژیک دانشگاه برای فعالیت است.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری حدود ۲۵ درصد قرارداد‌های اجرا شده دانشگاه در حوزه سوپر کامپیوتر و مدیریت کلان داده‌ها بود و پروژه‌های ملی در این حوزه تعریف شده که درحال انجام آن‌ها هستیم. برای اجرای این توافق نامه شورای راهبری ۵ نفره متشکل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دانشگاه اردکان و شرکت معدنی و صنعتی چادرملو تشکیل شده است تا براین اساس این تفاهم نامه به نحو احسن اجرایی شود.

تودشکی بیان کرد: فضای فیزیکی لازم نیز برای اجرا این تفاهم نامه تعیین و تجهیز شده است.

نظر شما