شناسهٔ خبر: 45837081 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

طی توافق‌نامه‌ای؛

مرکز نوآوری شرکت چادرملو در برج فناوری دانشگاه امیرکبیر راه‌اندازی می‌شود

دانشگاه‌های صنعتی امیرکبیر و اردکان با شرکت معدنی و صنعتی چادرملو توافق‌نامه همکاری امضا کردند که براساس آن مرکز نوآوری، تحقیق و توسعه این شرکت معدنی در برج فناوری دانشگاه امیرکبیر راه‌اندازی شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، به منظور برقراری همکاری‏‌های پژوهشی مستمر میان شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دانشگاه اردکان، پلتفرمی با عنوان «مرکز نوآوری، تحقیق و توسعه شرکت معدنی و صنعتی چادرملو» در برج فناوری و نوآوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر راه‌‏اندازی می‌‏شود.

این پلتفرم با هدف توسعه زیرساخت‌‏های مرتبط با انقلاب صنعتی چهارم و حل مسائل فنی و راهبردی در شرکت معدنی و صنعتی چادرملو به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های فولادی یکپارچه در کشور اجرا می‌شود. این مرکز که با همکاری‌‏های سه‌‏جانبه شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دانشگاه اردکان اداره خواهد شد، ایجاد و گسترش فناوری‌‏های نوظهور همچون پردازشگر‌های کلان داده‌‏ها، هوشمندسازی سامانه‌‏ها، فرآیند‌های مواد پیشرفته، تحقیق و توسعه و مسائل فنی و مهندسی روز را در ساختار شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در دستورکار خواهد داشت.

این توافق نامه با محوریت طراحی و تجهیز، راه‌اندازی و بهره‌برداری مرکز نوآوری، تحقیق و توسعه شرکت معدنی و صنعتی چادرملو منعقد شده است.

گفتنی است؛ در این جلسه سید احمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر، فاطمه بهجتی اردکانی رئیس دانشگاه اردکان، مهندس محمدناصر تقی زاده مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، میرعلی یاری مدیر عامل تامین آب از خلیج فارس و حسین حسینی تودشکی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر حضور داشتند.

نظر شما