شناسهٔ خبر: 45322381 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

در برنامه رادیویی مطرح شد

نادری: درآمد دانشگاه امیرکبیر از ارتباط با صنعت ۲۰ درصد کل بودجه آن است

مدیر دفتر ارتباط دانشگاه و صنعت دانشگاه امیرکبیر گفت: درآمد این دانشگاه از ارتباط با صنعت بین ۱۰ تا ۲۰ درصد کل بودجه دانشگاه است که نشان می‌دهد وضعیت ما از این نظر چندان بد نیست.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مالک نادری مدیر دفتر ارتباط دانشگاه و صنعت دانشگاه امیرکبیر در برنامه رادیویی «گفتگوی علمی» بیان کرد: وضعیت ما از نظر تولید علم و فناوری و صنعت در حقیقت نشان دهنده جایگاه صنعت و دانشگاه‌های ماست.

وی با اشاره به رتبه‌بندی دانشگاه‌های معتبر دنیا از نظر پیوند صنعت و دانشگاه گفت: تعدادی از دانشگاه‌های ما در دنیا رتبه‌بندی عالی دارند و بهترین رتبه دانشگاه امیرکبیر هم در بخش ارتباط با صنعت ۱۱۰ است.

مدیر دفتر ارتباط دانشگاه و صنعت دانشگاه امیرکبیر بیان کرد: در بسیاری از دانشگاه‌های اروپا مانند لهستان، اسلواکی، چک و مجارستان حدأکثر درآمد ارتباط آن‌ها از طریق صنعت نسبت به بودجه کل به ۴ تا ۵ درصد می‌رسد درصورتی که درآمد دانشگاه امیرکبیر از ارتباط با صنعت بین ۱۰ تا ۲۰ درصد کل بودجه دانشگاه است و این نشان می‌دهد که وضع ما چندان بد هم نیست.

نادری پروژه الوند، پروژه مهندسی معکوس در متروی تهران و تهیه قطعات تحریمی را از جمله پروژه‌های دانشگاه امیرکبیر عنوان کرد و گفت: با وجود کاهش تعداد قرارداد‌های دانشگاه و صنعت به دلیل تحریم ها، اما به عنوان مثال سال گذشته یک جک غول پیکر برای صنایع سیمان ساختیم که تاکنون در ایران ساخته نشده بود و الان هم صنعت از این دستاور دانشگاه کاملاً راضی است.

مدیر دفتر ارتباط دانشگاه و صنعت دانشگاه امیرکبیر، ارتقای سازوکار‌های اکوسیستمی در این حوزه را ضروری برشمرد و گفت: در حال حاضر دانشگاه امیرکبیر، شریف و تهران اکوسیستم نوآوری و فناوری دارند درحالیکه در گذشته فقط پروژه‌های تحقیقاتی بود که نیاز روز صنایع را برطرف نمی‌کردند.

وی با بیان اینکه صنعت ما بیشتر از نیازهای آینده، نیاز‌های روز خود را با دانشگاه در میان می‌گذارد، گفت: دانشگاه امیرکبیر در شرایط تحریمی، تمام تمرکز خود را بر رفع نیاز‌های جاری صنعت معطوف کرده و به همین دلیل هم پروژه‌های ساخت ما طی یکی دو سال اخیر افزایش یافته است.

نادری تولید کمربند هواپیما‌های نظامی و پلیمر‌های مورد نیاز خودروسازی را از نمونه موفقیت‌های ارتباط بین صنعت و دانشگاه معرفی کرد و افزود: ما در حوزه فناوری و ارتباط صنعت با دانشگاه رتبه خوبی داریم، اما نباید باعث شود که از تلاش‌هایمان بکاهیم.

نظر شما