شناسهٔ خبر: 67278230 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شهر | لینک خبر

برنامه‌ریزی برای تابستانی پرنشاط برای کودکان کار و توانمندسازی خانواده‌ آنان

سرپرست سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به برنامه‌ریزی شهرداری برای تابستانی پرنشاط برای کودکان کار از تلاش این سازمان برای توانمندسازی خانواده کودکان کار خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شهر؛ محمد نقیب، در مورد آخرین وضعیت ساماندهی کودکان کار و خیابان در شهر تهران با بیان اینکه یکی از محورهای مهم سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران موضوع کودکان کار در شهر تهران است، گفت: در این سازمان برای کودکان کار برنامه‌های مختلفی در حوزه آموزشی، تفریحی و... پیش بینی شده است و بر اساس برنامه ریزی‌ها تا پایان تابستان برنامه‌های تفریحی متعددی برای این کودکان داریم تا تابستان پرنشاطی داشته باشند.

وی با بیان اینکه برای نشاط کودکان کار برنامه‌ریزی‌های مختلفی شده؛ بگونه‌ای که بازدید از موزه‌های شهر تهران، باغ وحش ارم، پل طبیعت و... در نظر گرفته شده و امید است این برنامه‌ها در آموزش و غنی سازی اوقات فراغت کودکان نیز موثر باشد، افزود: تلاش داریم که برنامه‌های تفریحی که هر کودکی در خانواده‌اش دارد را برای کودکان کار فراهم کنیم.

نقیب با اشاره به اینکه در این میان مددکاری و مشاوره با خانواده این کودکان نیز انجام خواهد شد، گفت: بر این اساس کمک به توانمندسازی خانواده‌های این کودکان در دستور کارقرار دارد؛ چرا که شاید یکی از مشکلاتی که موجب کارکودک می شود، عدم درآمد کافی خانواده‌هاست و لذا برنامه ریزی شده که برای توانمند سازی خانواده‌های ۷۰۰۰ کودکی که از مراکز شهرداری تهران استفاده می‌کنند، اقداماتی صورت گیرد که بر این اساس خانواده‌هایشان در مراکز «پویا شهر» توانمند می شوند.

وی افزود: شهرداری تهران ۳۸ پویاشهر دارد که در حال تجهیز آن تا پایان تابستان هستند که بتوانند توانمندسازی و کارآفرینی خانواده‌های کودکان کار را انجام دهند؛ چرا که با توانمندی خانواده‌ها، کودکان کمتر به سمت کار سوق داده می‌شوند و در این راستا نیز جلساتی با مجموعه‌های فنی و حرفه‌ای و دانشگاه‌ها برگزار شده تا کارآفرینی برای خانواده صورت گیرد و کودکان مجبور به کار نباشند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما