شناسهٔ خبر: 44411467 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

پرونده ویژه| هیئت علمی‌های خاموش- ۲۱

اردوخانی: اساتید خانم دانشگاه الزهرا (س) در دریافت و انجام طرح‌های ارتباط با صنعت مشارکت بیشتری دارند

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه الزهرا (س) گفت: در این دانشگاه نسبت تعداد اعضای هیئت علمی زن به مرد حدود ۶۵ به ۳۵ است و حدودا همین نسبت در دریافت طرح‌های ارتباط با صنعت و جامعه وجود دارد.

صاحب‌خبر -

یدالله اردوخانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه الزهرا (س) در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو درباره برنامه‌های این دانشگاه برای تشویق و ترغیب اساتید به سمت پروژه‌های کاربردی و مشارکت در قرارداد‌های ارتباط با صنعت گفت: این موضوه در برنامه عملیاتی امسال دانشگاه دیده شده است.

اردوخانی ادامه داد: مشارکت بیشتر اعضای هیئت علمی در دریافت و انجام طرح‌های کاربردی و تقاضامحور، تشکیل اتاق‌ها و کلینیک‌های مشاوره متخصصین رشته‌های مختلف علوم انسانی، اقتصاد، جامعه‌شناسی، علوم پایه و فنی و  مهندسی، جزء برنامه‌های اصلی دانشگاه است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه الزهرا (س) اظهار داشت: اجرای بازدید‌های تخصصی و هدفمند از صنایع مراجعه کننده به دانشگاه، برگزاری نشست‌ها با صنایع و سازمان‌ها با توجه به توانمندی و پتانسیل اساتید و اعزام اعضای هیات علمی به فرصت مطالعاتی در جامعه و صنعت، از جمله برنامه‌ها و اقدامات دیگر دانشگاه در این راستا بوده که نتایج خوبی نیز در بر داشته است.

وی عنوان کرد: دانشگاه معتقد است که ارتباطات نزدیک با سازمان‌ها و صنایع از این طرق امکان‌پذیر خواهد بود. استفاده از کارگزار‌های فعال نیز می‌تواند در دریافت طرح‌ها مفید باشد و دانشگاه از کارگزار‌ها و بروکر‌های فعال کشور برای همکاری‌های نزدیک استقبال می‌کند.

اردوخانی در پاسخ به این سوال که با توجه به تک جنسیتی بودن دانشگاه الزهرا (س) میزان مشارکت اساتید خانم در طرح‌های پژوهشی و قرارداد‌های ارتباط با صنعت چقدر است، گفت: در دانشگاه الزهرا، نسبت تعداد اعضای هیات علمی زن به مرد حدود ۶۵ به ۳۵ است. حدودا همین نسبت در دریافت طرح‌های ارتباط با صنعت و جامعه وجود دارد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه الزهرا (س) افزود: به عنوان مثال، در سال ۹۸، از نظر تعداد قراردادها، بیش از ۵۰ درصد قرارداد‌ها با کارفرمایان دولتی و خصوصی را اساتید خانم به انجام رسانیده اند که نشان از علاقه مندی بانوان در حل مسایل جامعه و صنعت و پتانسیل بالای ایشان دارد.

نظر شما