شناسهٔ خبر: 43998446 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

پرونده ویژه| هیئت علمی‌های خاموش- ۱۵

اردوخانی: افزایش مشارکت اساتید دانشگاه الزهرا (س) در طرح‌های تقاضامحور / فعالیت دانشجویان در پروژه‌ها همت اساتید را می‌طلبد

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه الزهرا (س) گفت: استفاده از ظرفیت‌های دانشجویان و فارغ‌التحصیلان برای انجام طرح‌های کاربردی همت اعضای هیئت علمی و دانشگاه را می‌طلبد.

صاحب‌خبر -

یدالله اردوخانی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه الزهرا (س) در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، درباره حجم قرارداد‌های ارتباط با صنعت دانشگاه گفت: حجم قرارداد‌های ارتباط با جامعه و صنعت دانشگاه با سازمان‌ها و صنایع در شش ماه اول سال ۹۹ نسبت به مدت زمان مشابه در سال قبل حدود ۱۵ درصد افزایش داشته است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه الزهرا (س) ادامه داد: این میزان رشد در حجم قرارداد، هم از نظر مبلغ جذب شده و هم از نظر تعداد قراداد‌های منعقد شده است.

اردوخانی با اشاره به مشارکت و فعالیت اساتید و دانشجویان در قرارداد‌های ارتباط با صنعت اظهار داشت: میزان مشارکت اعضای هیئت علمی دانشگاه الزهرا (س) در دریافت و انجام طرح‌ها در سال ۹۸ و شش ماه ۹۹ حدود ۱۰ درصد بوده؛ درحالی که در یک دوره سه ساله ۹۶ تا ۹۹، میزان مشارکت اساتید در طرح‌های کاربردی و تقاضامحور حدود ۱۵ درصد ثبت شده است که نشان می‌دهد اعضای هیئت علمی به حل مسایل کشور علاقه‌مند هستند و توانایی و پتانسیل بالایی در انجام طرح‌های کاربردی در سطح جامعه و صنعت دارند.

وی بیان کرد: در دانشگاه‌های کشور تلاش بر این است که افراد متخصص دانشگاهی بیشتری در زمینه جذب طرح‌های کاربردی و تقاضا محور فعال شوند و آمار‌ها نیز نشان می‌دهد که تعداد قرارداد‌های کاربردی در حال افزایش است.

اردوخانی با بیان اینکه در انجام قرارداد‌های ارتباط با جامعه و صنعت، اولویت اعضای هیئت علمی، استفاده از دانشجویان و فارغ التحصیلان تحصیلات تکمیلی دانشگاه است، عنوان کرد: بحث مهم‌تر در استفاده از پتانسیل دانشجویان و فارغ التحصیلان در انجام طرح‌های کاربردی، همت اعضای هیئت علمی و دانشگاه برای دریافت حمایت‌های مالی از حامیان مالی، صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران و کارفرمایان دولتی و خصوصی برای انجام پایان نامه‌ها و رساله‌ها است که رشد بسیار خوبی در این دانشگاه دیده می‌شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه الزهرا (س) یادآور شد: در تمامی تفاهم نامه‌های دانشگاه با سازمان‌ها و صنایع، این موضوع به صورت جدی پیگیری و موضوع از طریق فرآیند‌های مشخص اجرایی سازی می‌شود.

نظر شما