شناسهٔ خبر: 43323997 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

رئیس پلیس تهران در حاشیه طرح «ظفر7»:

با اوباش عربده کش و قداره به دست نمی‌توان مانند یک سارق معمولی برخورد کرد

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: با اوباش قداره به دستی که به نوامیس مردم تعرض و باجگیری می‌کنند، نمی‌توان مانند یک سارق برخورد کرد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار حسین رحیمی در حاشیه برگزاری هفتمین نمایشگاه طرح ظفر که با حضور مجمع نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: در راستای اجرای این طرح 196 حکم قضائی برای دستگیری قاچاقچیان عمده و خرده‌فروشان موادمخدر در سطح پایتخت به مرحله اجرا درآمد.
رحیمی افزود: 6 باند مهم توزیع‌کننده موادمخدر شناسایی و منهدم شدند و همچنین در این رابطه دو تن و 194 کیلوگرم از انواع موادمخدر کشف شد.
وی با‌اشاره به دستگیری 24 قاچاقچی عمده‌فروش موادمخدر، افزود: هزار و 263 خرده‌فروش موادمخدر نیز در این مرحله از طرح ظفر دستگیر و تعداد زیادی از منازلی که محل خرید و فروش موادمخدر بودند، شناسایی و 11 باب از این منازل نیز پلمب شدند.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: 11 نفر از اوباش که در امر توزیع و فروش مواد مخدر فعالیت داشتند دستگیر و 38 دستگاه خودرو و موتورسیکلت از این افراد نیز توقیف شد.
رحیمی با بیان اینکه از ابتدای سال تا به امروز حدود 17 تن موادمخدر در سطح شهر تهران بزرگ کشف شده است، اظهارداشت: یکی از باندهای توزیع موادمخدر بزرگ توانسته بود 740 کیلوگرم انواع موادمخدر مکشوفه را وارد پایتخت کند که با هوشیاری ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر فاتب، چهار نفر از اعضای اصلی این باند دستگیر شدند و در مجموع نیز تا به امروز 17 باند توزیع‌کننده موادمخدر منهدم شدند.
وی افزود: اعضای باند دیگری که 210 کیلوگرم انواع موادمخدر را وارد پایتخت کرده بودند در عملیاتی توسط ماموران مبارزه با موادمخدر پایتخت دستگیر
شدند.
برخورد با اوباش قداره کش
رئیس‌پلیس تهران درباره هجمه‌های وارد شده به نیروی انتظامی در پی گرداندن اوباش در سطح شهر و برخورد با آنها گفت: ذات اوباش‌گری، گردن کلفتی، عربده کشی، قداره‌بندی، اخاذی از مردم یک محل و دست درازی به نوامیس مردم است. ما مجرمان زیادی را بازداشت می‌کنیم، اما برای آن‎ها چنین کاری نمی‌کنیم، با اوباشی که در یک محله به نوامیس مردم تعرض و از تعدادی از مغازه‌ها و افراد محل باجگیری می‌کنند، قداره در دست دارند، خودرو و مغازه‌ها را منهدم می‌کنند، نمی‌توان برخوردی مانند یک سارق داشت.
رحیمی بیان داشت: اسیر جو‌سازی‌ها و فضا ‌سازی‌ها نخواهیم شد، برخی‌ها می‌خواهند خود را مطرح کنند و برخی نیز ادای روشن فکری در می‌آورند؛ اما مسئولیت ما برقراری امنیت و برخورد با افرادی است که گردن کلفتی کرده و به حقوق و حریم مردم دست درازی می‌کنند، لذا در این رابطه کوتاه نخواهیم آمد و متعرضان به حقوق شهروندی با شدیدترین برخورد پلیس مواجه خواهند
شد. وی ادامه داد: دستگاه محترم قضائی در این رابطه همکاری بسیار خوبی با ما دارد و در مواردی که منجر به اخلال نظم عمومی و امنیت جامعه می‌شود، دچار فضا‌سازی نخواهیم شد و کارخود را با جدیت دنبال خواهیم
کرد.
رئیس‌پلیس پایتخت درخصوص فیلم‌های منتشر شده در رابطه با تادیب اراذل و اوباش توسط ماموران پلیس در زمان چرخاندن آنها، گفت: صراحتا به شما می‌گویم، زمانی که آن اراذل را در محل می‌چرخاندند؛ یکی از افرادی که توسط آنها مورد تعرض قرار گرفته بود در حاشیه پیاده راه به آنها گفت که نتیجه این همه ظلم کردن خود را دیدید؟ که در همین لحظه آن افراد اوباش شروع به فحاشی و توهین به وی کردند و در ادامه نیز مامور ما آن رفتار را انجام داد البته قبول داریم موارد باید رعایت شود.

نظر شما