شناسهٔ خبر: 42539383 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه:

مردم حضور در انتخابات را به ساعت‌های پایانی موکول نکنند

کرمانشاه- ایرنا- رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه با بیان اینکه هیچ مشکلی در برگزاری و نظارت بر انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان نیست، از شهروندان خواست که حضور در انتخابات را به ساعت‌های پایانی موکول نکنند تا نیاز به تمدید زمان رای‌گیری نباشد.

صاحب‌خبر -

«حسین خوش اقبال» جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: تمام مقدمات مورد نیاز برای برگزاری مطلوب مرحله دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۲ حوزه انتخابیه استان کرمانشاه فراهم شده و هیچ‌گونه مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

او همچنین با اشاره به تمهیدات بهداشتی در نظر گرفته شده در شعب اخذ رای اظهار داشت: پروتکل های موردنظر ستاد کرونا در فرآیند رای گیری به صورت کامل و با نظارت فرمانداران رعایت می شود و جایی برای نگهداری نگرانی شهروندان در این زمینه نیست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه همچنین عنوان کرد: تعرفه های لازم و کافی برای اخذ رای در ۶۰۰ شعبه حوزه انتخابیه کرمانشاه و ۱۸۳ شعبه در حوزه اسلام آبادغرب و دالاهو تهیه و توزیع شده و از این نظر کمبودی وجود نخواهد داشت.

خوش اقبال درباره واجدین شرایط رای دادن در این دوره از انتخابات گفت: تمام افراد متولد ۲۱ شهریور ۱۳۸۱ به بعد که در دور نخست انتخابات در این ۲ حوزه انتخابیه (کرمانشاه و اسلام آبادغرب و دالاهو) رای داده و یا اصلاً رای نداده باشند، می‌توانند در این دوره از انتخابات شرکت کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، با آرای ۶۶۱ هزار نفر از مردم استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه، دوم اسفند ۱۳۹۸ تکلیف ۶ کرسی از هشت کرسی نمایندگی استان در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مشخص شد اما رقابت در ۲ حوزه و بر سر ۲ صندلی دیگر به مرحله دوم کشید.

در دور نخست عبدالرضا مصری و محمد رشیدی از حوزه انتخابیه کرمانشاه، آرش زره‌تن لهونی از حوزه انتخابیه پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی، علی رضایی از حوزه انتخابیه کنگاور، صحنه و هرسین، سید جواد حسینی کیا از سنقروکلیایی و شهریار حیدری از حوزه انتخابیه قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب راهی خانه ملت شدند.

اما رقابت سلمان محمدی‌بابازیدی و ابراهیم عزیزی برای یک کرسی باقی‌مانده در شهرستان کرمانشاه و مجتبی بخشی‌پور و نادر نادری در حوزه اسلام‌آباد غرب و دالاهو به دور دوم کشیده است.

ابتدا بنا بود که انتخابات دور دوم ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ برگزار شود اما شیوع ویروس کرونا همه چیز را به هم ریخت و این انتخابات را هم پنج ماه عقب انداخت و به ۲۱ شهریور موکول کرد.

زمان برگزاری دومین مرحله انتخابات مجلس شورای اسلامی ساعت هشت صبح تا ۱۸ روز جمعه ۲۱ شهریور اعلام شده است.

نظر شما