شناسهٔ خبر: 42525115 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تمام شرایط برگزاری انتخابات در شهرستان کرمانشاه آماده ‌است

کرمانشاه- ایرنا فرماندار کرمانشاه گفت: تمام شرایط و ملزومات برگزاری مرحله دوم یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این شهرستان برای روز جمعه ۲۱ شهریورماه آماده است و هیچ مشکلی وجود ندارد.

صاحب‌خبر -

فضل الله رنجبر روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، از اتمام وقت تبلیغات کاندیدها در ساعت هشت صبح امروز خبر داد و افزود: از صبح امروز کاندیدها حق هیچ گونه تبلیغاتی ندارند و تبلیغ ممنوع و برخلاف قوانین انتخابات است و فرمانداری، هیات‌های اجرایی و نظارت بر این امر نظارت می کنند.

او همچنین از تحویل صندوق های اخذ رای و دستگاه های احراز هویت به نمایندگان شعب اخذ رای طی امروز خبر داد و گفت: تمام شرایط و ملزمات برگزاری انتخابات از جمله تامین نیروی انسانی برای روز انتخابات کاملا فراهم شده است.

رنجبر گفت: در این دوره همانند مرحله اول انتخابات ۶۰۰ شعبه ثابت و ۱۴ شعبه سیار برای اخذ رای شهروندان درنظر گرفته شده است و حدود ۲ هزار نفر انتخابات حوزه شهرستان کرمانشاه را برگزار می‌کنند.

وی با بیان اینکه زمان برگزاری انتخابات از ساعت هشت صبح تا ۱۸ روز جمعه ۲۱ شهریور است، تمدید زمان انتخابات را منوط به نظر شورای نگهبان و وزارت کشور دانست.

در مرحله دوم یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان کرمانشاه رقابت بین سلمان محمدی‌بابازیدی و ابراهیم عزیزی برای کسب یک کرسی باقیمانده در شهرستان کرمانشاه است.

ابتدا بنا بود که انتخابات دور دوم ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ برگزار شود اما شیوع ویروس کرونا همه چیز را به هم ریخت و این انتخابات را پنج ماه عقب انداخت و به ۲۱ شهریور موکول کرد.

در دور دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تکلیف ۲ نماینده دیگر از استان کرمانشاه در ۲ حوزه کرمانشاه و  اسلام آبادغرب و دالاهو حدود با حدود یک میلیون نفر واجد شرایط رای دادن مشخص می‌شود.

طبق قانون در این مرحله از انتخابات هر کاندیدایی که بیشترین رای را به دست بیاورد به صندلی مجلس شورای اسلامی تکیه خواهد زد.

در دور نخست عبدالرضا مصری و محمد رشیدی از حوزه انتخابیه کرمانشاه، آرش زره‌تن لهونی از حوزه انتخابیه پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی، علی رضایی از حوزه انتخابیه کنگاور، صحنه و هرسین، سید جواد حسینی کیا از سنقروکلیایی و شهریار حیدری از حوزه انتخابیه قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب راهی خانه ملت شدند. 

نظر شما