شناسهٔ خبر: 42228177 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲ هزار و ۴۳۶ میلیارد ریال طرح عمرانی، خدماتی و کشاورزی در آذربایجان شرقی افتتاح و کلنگ زنی شد

تبریز- ایرنا - در سومین روز هفته دولت چندین طرح عمرانی، خدماتی و کشاورزی با اعتبار ۲ هزار و ۴۳۶ میلیارد ریال در آذربایجان شرقی افتتاح و کلنگ زنی شد.

صاحب‌خبر -

امروز ۸۱ طرح بخش کشاورزی آذربایجان شرقی با اعتبار ۱۲۳ میلیارد و ۲۳۸ میلیون تومان با حضور استاندار به صورت ارتباط تصویری افتتاح و کلنگ زنی شد.

۱۸ واحد گلخانه ای، ۶ واحد صنایع تبدیلی و یکهزار و ۸۵ هکتار آبیاری تحت فشار از جمله این طرح هاست که با بهره برداری از آنها برای ۹۰۹ نفر اشتغال دائم و یکهزار و ۹۵۴ نفر اشتغال موقت ایجاد شده و زمینه اشتغال ۶۴۰ نفر تثبیت می شود.

امروز همچنین ۱۴ طرح منابع طبیعی و  آبخیزداری استان با اعتبار هزینه شده هشت میلیارد و ۱۹۲ میلیون تومان بهره برداری شد.

همزمان با سومین روز از هفته دولت ۵۰ میلیارد ریال و ۵۰۰ میلیون ریال پروژه عمرانی در خداآفرین افتتاح شد.

امروز با حضور علی امیری راد فرماندار خداآفرین و مسئولین شهرستانی یک باب مسکن معلولین و مددجویان بهزیستی با هزینه ۵۰۰ میلیون ریال و به متراژ ۵۰ مترمربع با مشارکت بهزیستی، بنیاد مسکن و بسیج سازندگی در روستای قارلوجه افتتاح شد.

همچنین ۲۰کیلومتر از روکش آسفالت  جاده نوار مرزی با اعتبار بالغ بر۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی توسط اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای به بهره برداری رسید.

خانه هلال شهدای عشایر در روستای خلف بیگلو بخش گرمادوز از دیگر طرح های افتتاح شده در این شهرستان بود . 

ساختمان خانه هلال شهدای عشایر در ۲ باب و به متراژ یک هزار و ۲۸۰ مترمربع توسط برادران خیر گنجه ای جهت انجام فعالیت های هلال احمر از جمله برگزاری کلاسهای آموزشی و امدادی و خانواده اهدا شده است.

همزمان با سومین روز هفته دولت پنج طرح عمرانی، خدماتی و کشاورزی شهرستان هریس با اعتبار ۶۳ میلیارد ریال افتتاح شد.


 علیرضا خاکپور فرماندار هریس در مراسم افتتاح این طرح ها گفت: برای پروژه های مدیریت نیروی برق هریس شامل برق رسانی به روستای محمودآباد، احداث پایه های فلزی آرباطان و کلوانق، احداث پست شماره ۲ گمند، اصلاح و احداث خط ۲۰ کیلووات جانقور و احداث پست شماره ۲ مینق  ۲۴ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی با اشاره به افتتاح گلخانه کوچک مقیاس با اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، گفت: پروژه آبیاری تحت فشار اراضی مجتمع دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز در مرکز بیلوردی در زمینی به مساحت ۹۰ هکتار با اعتبار ۱۷ میلیارد ریال اجرا شده است.

خاکپور گلخانه ۵۰۰ مترمربعی با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال در روستای بیلوردی هریس را از دیگر طرح های افتتاح شده در سومین روز هفته دولت عنوان کرد و امروز  یک باب خانه محروم در شهر خواجه با اعتبار۵۰۰ میلیون ریال تحویل داده شد.

 همزمان با هفته دولت ۱۰ طرح عمرانی در بخش کاغذکنان میانه با اعتبار ۱۰۶ میلیارد و ۹۱۰ میلیون ریال به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا، این طرح ها شامل پروژه های عمرانی دهیاری های بخش کاغذکنان، گاز رسانی به روستاهای ینگی کندی، دونبلی، سلیمانلو، اولیا جمع، شاهعلی بیگلو و ابابین، واحد مسکونی طرح ویژه بخش کاغذکنان، طرح  مشارکتی آبخیزداری و آبخوانداری شیرین بلاغ، ساختمان اداری شهرداری آقکند، آسفالت سرد راه روستایی گاو، نصب کافو نوری روستای سهل آباد، نصب DLC۱۲۰ روستای ساری درق، توسعه و احداث شبکه ۴۰۰ ولت هوایی روستایی و پروژه های مشارکتی روستایی از محل اعتبارات روستاهای فاقد دهیاری است.

در سومین روز از هفته دولت چند طرح عمرانی و خدماتی در شهرستان بستان آباد با اعتباری افزون بر ۶۷ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

اولین افتتاح امروز معدن پوکه آغجه کهل زمانی، معدن سنگ آهن تیکمه داش و معدن اسفنگره ، ایرانق و دیبکلو بود که با اعتباری بالغ بر ۶۳ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

با افتتاح این معادن برای ۵۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد شد.

امروز همچنین طرح های مخابراتی شهرستان از جمله تبدیل سیستم های ارتباط سیار مخابراتی به ۴G با اعتباری افزون بر سه میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان افتتاح شد.

بزرگترین مخزن آب روستایی شهرستان بستان آباد در روستای قره بابا در بخش تیکمه داش هم امروز توسط خیران روستا با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان بهره برداری شد.

با افتتاح این مخزن در این روستا مشکل کمبود آب شرب  ۳۰۰ خانوار برطرف شد.

پروژه های گاز رسانی به روستاهای جوریم، مشکین جیق و کلقان آخرین افتتاح امروز این شهرستان در بخش تیکمه داش بود که با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیون تومان به بهره برداری رسید.

هشت طرح کشاورزی و عمران روستایی در سومین روز از هفته دولت با ۳.۹ میلیارد تومان هزینه‌کرد در مراغه افتتاح شد.

معاون استاندار و فرماندار مراغه روز سه شنبه در حاشیه مراسم بهره برداری از این طرح ها  به ایرنا گفت: این طرح ها شامل ۶ طرح در زمینه کشاورزی و ۲ طرح در زمینه عمران روستایی است.

سیدعلی موسوی حسینی افزود: بهره برداری از طرح آبیاری قطره ای با ۷۷ میلیون تومان و طرح آبیاری بارانی با ۵۰ میلیون تومان اعتبار از جمله طرح های افتتاح شده در این روز بود.

وی ادامه داد: طرح احداث ایستگاه ضد تگرگ در ۲ روستای مغانجیق و آغاجری این شهرستان با ۴۵۰ میلیون تومان اعتبار برای پیشگیری از خسارات به محصولات باغی و کشاورزی نیز در این روز افتتاح شد.

موسوی حسینی اضافه کرد: طرح گلخانه هیدروپونیک صیفی جات برجسته با سه هزار متر زیربنا و با سرمایه گذاری بخش خصوصی و تسهیلات صندوق کارآفرینی امید نیز امروز به بهره برداری رسید.

وی گفت: برای اجرای این طرح، ۱.۷ میلیارد تومان هزینه شده و زمینه اشتغال مستقیم برای ۶ نفر را نیز در این شهرستان فراهم کرده است.

وی ادامه داد: همچنین طرح پرورش مکانیزه ماهیان قزل آلای سلطانی نیز با ظرفیت تولید سالانه ۲۵ تن و ۱.۵ میلیارد تومان تسهیلات و آورده شخصی بهره برداری و برای ۱۲ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیکم اشتغال ایجاد شد.

موسوی حسینی با اشاره به طرح های عمران روستایی افتتاح شده در این روز افزود: دیوار سنگی در ۲ روستای بخش مرکزی این شهرستان با ۱۳۰ میلیون تومان اعتبار از سوی بخشداری مرکزی بهره برداری شد

همزمان با سومین روز از هفته دولت چهار طرح خدماتی و کشاورزی با یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه‌کرد در عجب‌شیر به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، این طرح‌ها شامل آسفالت معابر اصلی روستای آغجه اوبه، افتتاح کانال آب رسانی پیش رباط، افتتاح قنات و آبیاری کم فشار روستای نبرین بود.

مدیر جهاد کشاورزی عجب‌شیر روز سه شنبه در حاشیه افتاح این طرح ها گفت: در راستای مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی، کانال‌های آب بهسازی می‌شود.

عزیز نوروزی با اشاره به احداث کانال اصلی آبرسانی پیش رباط شهرستان عجب شیر افزود: با توجه به اینکه این کانال جزو کانال های درجه یک و اصلی به شمار می رود این طرح با اعتبار ۷۰۰ میلیون تومان به بهره برداری رسید.

وی گفت: طول مسیر کانال آبیاری چهار کیلومتر بوده که تا کنون یک کیلومتر از این مسیر احداث شده و یک کیلومتر دیگر در حال احداث است و با تخصیص اعتبار مابقی مسیر نیز احداث خواهد شد.

۲ طرح کشاورزی در بخش نظرکهریزی هشترود با اعتبار ۴۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال همزمان با سومین روز از هفته دولت به بهره‌برداری رسید.

مدیر جهاد کشاورزی هشترود در حاشیه افتتاح این ۲ طرح گفت: ایجاد جاده بین مزارع در روستاهای آسایش و تلم خان به طول ۲.۵ کیلومتر و هزینه کرد ۲۲۵ میلیون تومان یکی از طرح های افتتاح شده در این روز بود.
مجید احمدی افزود: گاوداری صنعتی ۲۰۰ راسی با ۳ هزار و ۷۷۳ متر مربع وسعت دیگر طرح افتتاح شده در روز سوم بود که در روستای پاشابیگ افتتاح شد و برای ۱۰ نفر به طور مستقیم و ۲۰ نفر غیر مستقیم ایجاد اشتغال شد.
وی گفت: توسعه صنعت دامپروری و کشاورزی با توجه به بافت شهرستان و جایگاهی که این صنعت دارد می تواند به اشتغالزایی و درآمد پایدار منطقه کمک کند.
احمدی گفت: این واحد چهارمین واحد صنعتی پرورش گاو شیری در شهرستان است که با افتتاح آن ۷۵۰ تن شیر درسال و ۳۰ تن گوشت به مجموع تولیدات شهرستان افزوده خواهد شد.
مدیر جهادکشاورزی هشترود حمایت از تولید کنندگان محصولات دامی،  طیور و آبزی پروری را از اهداف این مدیریت عنوان کرد و گفت: برای این واحد ۴ میلیارد تومان هزینه شده که ۲ میلیارد و ۲۲۵ میلیون تومان آن به صورت تسهیلات پرداخت شده و از محل اشتغال پایدار روستایی است.

نظر شما