شناسهٔ خبر: 42223222 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سومین روز از هفته دولت و افتتاح پروژه‌های ورزشی و اقتصادی خوسف

سپیده قلندری اسفدن

همزمان با سومین روز از هفته دولت، پروژه‌های اقتصادی، کشاورزی و ورزشی در خوسف افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

در سومین روز از هفته دولت زمین چمن مصنوعی روستای سیوجان با اعتبار ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال توسط معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی، به بهره برداری رسید.

به گزارش ایسنا، این پروژه از مصوبات سفر استاندار به شهرستان خوسف بوده که طی چندماه اخیر توسط دهیاری و اداره ورزش و جوانان تکمیل شده است.

پروژه اجرای ۸۳۲ متر آسفالت معابر با اعتبار ۴۰۵۴ میلیون ریال در روستای معصوم‌آباد نیز به بهره‌برداری رسید.

یک کارخانه فرآوری عناب در روستای کلاته ملک با اعتبار ۲۷ میلیارد ریال نیز امروز به بهره‌برداری رسید.

این پروژه در زمینی به متراژ هزار متر مربع و زیربنای ۸۳۳ متر مربع با ظرفیت سالانه ۱۵۰ تن و اشتغالزایی ۱۵ نفر احداث شده است.

کلنگ احداث ۳۵۰ واحد مسکونی از طرح مسکن شهری و روستایی در شهرستان خوسف از محل تفاهم سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان به زمین زده شد.

کلنگ احداث کارخانه فرآوری محصولات معدن طلای کودکان نیز با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و فرماندار خوسف به زمین زده شد.

اعتبار در نظر گرفته شده برای این پروژه ۲۹۶میلیارد ریال بوده و در دهه مبارک فجر سال‌جاری افتتاح خواهد شد.

کلنگ احداث پروژه افزایش ظرفیت معدن و احداث کارخانه دوم تغلیظ معدن قلعه زری با ظرفیت سالانه ۲۰ هزار تن کنسانتره با سرمایه گذاری ۱۲۰۰ میلیون ریال به زمین زده شد.

طبق برنامه زمان بندی شده اجرای این پروژه ۱۸ ماهه بوده و با راه‌اندازی آن برای ۱۵۰ نفر اشتغالزایی مستقیم دارد.



همچنین پروژه‌های کشاورزی خوسف نیز امروز به بهره‌برداری رسید.

سیدحسن رضوی، مدیر جهاد کشاورزی خوسف نیز اظهار کرد: ۱۱ پروژه بخش کشاورزی با اعتبار ۱۰۶ میلیارد و ۳۸۳ میلیون ریال به بهره‌برداری رسید.

وی، جمعیت برخوردار از محل افتتاح این ۱۱ طرح ۴۹۰۵ نفر عنوان کرد و گفت: با بهره‌برداری از این طرح‌ها برای ۳۹ نفر اشتغال پایدار و شغل جدید ایجاد شده است.

مدیر جهاد کشاورزی خوسف افزود: طرح‌های جهاد کشاورزی در ۸۰ روستای شهرستان خوسف برای بهره مندی ۱۳۹۹ خانواده به بهره‌برداری می‌رسد که موجب تثبیت اشتغال برای ۳۶۳ نفر و اشتغال غیر مستقیم ۱۲۳ نفر شده است.

رضوی بیان کرد: اجرای پروژه آبیاری کم فشار در سطح ۴۲ هکتار با ۲۹۴ میلیون تومان در روستای شیخ آباد و خودیاری ۱۷۳ میلیون تومان بوده که در مجموع ۴۶۷ میلیون تومان هزینه شده که ۱۰ خانوار از مزایای این طرح بهره‌مند می‌شوند.

مدیر جهاد کشاورزی خوسف گفت: پروژه اجرای خط انتقال آب برای آبرسانی به روستای عیلکی پایین و رومنجان با ۵۵۰۰ متر لوله‌گذاری انجام شده که حدود ۶۹۳ میلیون تومان از محل اعتبارات دولتی خسارت سیل هزینه شده است.

رضوی یادآور شد: پروژه احیاء و مرمت قنات روستای علی‌آباد براکوه با ۲۵۸ متر حجم عملیات و هزینه کرد ۱۶۰ میلیون تومان اعتبار دولتی انجام شده که با مشارکت مردم در مجموع با هزینه کرد ۱۸۹ میلیون تومان افتتاح می‌شود.

انتهای پیام

نظر شما