شناسهٔ خبر: 42221118 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ساخت نخستین بیمارستان 1000 تختخوابی کشور در تبریز

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، گفت: بیمارستان یک‌هزار تختخوابی تبریز نخستین بیمارستان هزار تختخوابی کشور است که با استانداردهای جهانی ساخته می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریزٰ محمدحسین صومی امروز در مراسم رونمایی از  طرح جامع پدافند غیرعامل استان آذربایجان‌شرقی درباره  آخرین وضعیت احداث بیمارستان هزار تختخوابی تبریز اظهار داشت: این بیمارستان، اولین بیمارستان هزار تختخوابی کشور است که با استانداردهای جهانی ساخته می‌شود.

وی، پیشرفت فیزیکی این پروژه را 24 درصد اعلام کرد و گفت: تلاش می‌کنیم، ساختمان اورژانس و فاز اول بیمارستان تا سال آینده و کل پروژه تا سال 1402 آماده بهره‌برداری شود.

صومی، ساخت این بیمارستان را از نظر پدافند غیرعامل بسیار مهم و ضروری توصیف کرد و یادآور شد: این پروژه به همراه پروژه‌های در دست اجرای بخش بهداشت و درمان، نیاز استان به تخت‌های بیمارستانی را تا 20 سال آینده تأمین می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به برخی از مشکلات و موانع پیش‌روی این پروژه از جمله وجود معارض در زمین‌های بیمارستان، جاده‌های دسترسی و زیرساخت‌های ضروری خواستار همکاری دستگاه‌های اجرایی برای حل این مشکلات شد.

انتهای پیام/60002/س/ر

نظر شما