شناسهٔ خبر: 42089400 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

سامانه آمین؛ راه ارتباطی مردم با ستادامر به معروف و نهی از منکر مازندران

دبیرستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران گفت: استفاده از ظرفیت‌های مردمی، با راه‌اندازی سامانه

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، مهرداد محمدی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مازندران ظهر امروز در نشست خبری  با اصحاب رسانه، با اشاره به اهم کارهای این ستاد در هفته امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: نقطه‌نظر مقام معظم رهبری  حفظ نظام اسلامی، تلاش برای رونق اقتصادی، جهش تولید و معیشت است که مسؤولان باید توجه کنند.

وی افزود: ترویج، آموزش، حمایت و مطالبه‌گری به‌عنوان یکی از ماموریت‌های اصلی این ستاد است و همه مردم باید به مسؤولان و یکدیگر تذکرات را در این خصوص لازم را بدهند.

محمدی تصریح کرد: وظیفه امر به معروف شامل  پیشنهادات و ارائه راهکار برای مسائل و مشکلات جامعه است و در حال حاضر پس از مقوله حجاب و عفاف ک از اهم وظایف این ستاد است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مازندران خاطرنشان کرد: در حال حاضر به موضوعات محیط زیست، اقتصاد، علم و فناوری و مبارزه با فساد نیز توجه ویژه‌ای شده است.

این مسؤول تصریح کرد: استفاده از ظرفیت‌های مردمی، با راه‌اندازی سامانه "آمین" با هدف ارائه آموزش‌های عمومی و آشنایی مردم با کارهای ستاد محقق شد، افراد پس از ارائه مدارک می‌توانند با گروه‌های کنشگر ستاد همکاری کنند.

وی تاکید کرد: استفاده از ظرفیت سمن‌ها و مجموعه‌های مردم نهاد هم میتواند موثر باشد در  موضوعات فرهنگی،اجتماعی و سیاسی، کار این ستاد فقط جنبه فرهنگ‌سازی  بوده و هیچ کار اجرایی را در برنمی‌گیرد.

محمدی با اشاره به بحران کرونا، اعلام کرد:  دشمن دوگانه مذهب و سلامت را نشانه گرفته است پس مصوبات ستاد ملی کرونا در استان‌ها و شهرستان‌ها باید به‌خوبی اجرا شود، عزاداری ها با کیفیت بسیار خوب،در زمان کوتاه و فضای باز انجام شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مازندران در خصوص تعطیلات ایام تاسوعا و عاشورا بیان کرد: مهمانان خارج از استان نیز باید مصوبات را رعایت کرده و به مدیران استانی یاری رسانند.

این مسؤول در آستانه هفته احیا امر به معروف و نهی از منکر از ظرفیت فضای مجازی را بسیار حایز اهمیت دانست و تاکید کرد: نباید بی‌تفاوت باشیم، اجرای هفت برنامه تلویزیونی و رادیویی در این هفته در دستور کار این ستاد قرار دارد که با حضور کارشناسان دانشگاهی به موضوعات مهمی پرداخته خواهد شد.

وی به عدم امکان برگزاری بسیاری از برنامه‌های مخصوص ماه محرم اشاره کرد و گفت: توافقی با اداره ارشد استان مازندران صورت گرفته تا آغازگر یک جشنواره فرهنگی هنری با موضوع احیا امر به معروف و نهی از منکر باشیم.

محمدی تصریح کرد: با فراخوان آثار و مطالب در حوزه‌های مختلف تئاتر، فیلم و موشن‌گرافی و مجموعه آثار هنرمندان و نویسندگان کارها پیگیری خواهد شد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مازندران اعلام کرد: هفته احیا امر به معروف و نهی از منکر از ۳۱ مرداد ماه آغاز می شود و عناوین روزهای آن به ترتیب شامل؛ تشکل‌های مردمی و نظارت همگانی، سلامت اداری و مبارزه با فساد،مسئولیت اجتماعی و نظارت بر حاکمیت، امر به معروف، نهی از منکر و مطالبه‌گری، رسانه، فرهنگ سازی و جهاد است.

وی اضافه کرد: دیدار با علماء و شخصیت‌های دینی، دیدار با خانواده.های شهدا و ایثارگران به‌خصوص شهدای امر به معروف و نهی از منکر و دیگر برنامه‌های متنوع فرهنگی در این هفته صورت خواهد گرفت.

به گزارش فارس، در پایان این نشست از پوستر ویژه هفته احیا امر به معروف و نهی از منکر رونمایی شد.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج

نظر شما