شناسهٔ خبر: 42094671 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نهضت حسینی، مطالبه گری و فرهنگ سازی شعار هفته امر به معروف و نهی از منکر

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان از اجرای برنامه های مختلف در راستای نهادینه‌سازی فریضه امر به معروف و نهی از منکر خبر داد و گفت: شعار محوری برنامه های این هفته نهضت حسینی، مطالبه گری و فرهنگ سازی خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، محسن اکبری امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت هفته امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: ۱۲۸ آیه در قرآن و بیش از ۹۰۰ حدیث و روایت در باب امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد  امام حسین (ع)  با ریختن خود جلوی انحراف در اسلام را گرفت و امروز امام حسین (ع) به عنوان یک آزاد مرد در جهان شناخته شده است.

وی با اشاره به اینکه  امروز فریضه امر به معروف و نهی از منکر در حال فراموشی است گفت: مشکلاتی که امروز در جامعه به وجود آمده به همین دلیل است  باید تلاش کنیم  امر به معروف و نهی از منکر پویا شود  امروز مطالبه گری  حقی در چارچوب قانون اساسی ایران است که باید تقویت شود.

اکبری ادامه داد: مدیران ما باید از پشت دیوارهای بتنی عبور و به دیوار های شیشه ای برسند و خود را خدمتگذار واقعی مردم بدانند ، ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر تلاش دارد این غبار را از این واجب الهی بردارد  باید در جهت آموزش مردم کار و  اصول و ضوابط امر به معروف و نهی از منکر برای مردم تبیین شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان بیان کرد: در تذکر لسانی که بخش دوم  امر به معروف و نهی از منکر است مردم باید مشارکت کنند و ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در این زمینه وظیفه خطیری دارد  نیروی انتظامی و  قوه قضائیه هم در مرحله سوم باید پیگیری های لازم را انجام دهد و  با گروه های سازمان یافته منکراتی برخورد داشته باشد، باید در مسیر ماموریت هر اداره منکرات و معروفات آن اداره احصا و کارمندان به مدیریت کمک کنند تا جلوی منکرات گرفته شود و به تقویت معروفات بپردازند.

وی به تشریح برنامه های هفته گرامیداشت امر به معروف و نهی از منکر پرداخت و گفت:  امسال شعار هفته امر به معروف و نهی از منکر نهضت حسینی، مطالبه گری و فرهنگ سازی  است و در روز جمعه اولین روز هفته امر به معروف و نهی از منکر  در نماز های جمعه به این فریضه الهی پرداخته خواهد شد.

اکبری تصریح کرد: دومین روز  هفته به سلامت اداری و مبارزه با مفاسد  نام گرفته که  در این روز با نماینده ولی فقیه و اعضای شورای امر به معروف با  اعضای ستاد در شهرستان ها  جلسه خواهیم داشت، سومین روز هفته مسئولیت اجتماعی و نظارت بر حاکمیت   نام دارد که نشست با گروه های جهادی و سمن های بسیجی را داریم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان  گفت:در چهارمین روز هفته که  امر به معروف نهی از منکر و مطالبه گری نام دارد تجلیل از الگوهای برتر مطالبه گری را خواهیم داشت همچنین  گروه های جهادی که برای اولین بار مجوز امر به معروف و نهی از منکر گرفتند نیز تجلیل می شوند.

وی ادامه داد:  در پنجمین روز هفته، شعار امر به معروف و نهی از منکر و رسالت رسانه را داریم کمپین من هم امر به معروف می کنم را معرفی می کنیم همچنین رونمایی از سامانه آموزش فضای مجازی امر به معروف و نهی از منکر را خواهیم داشت.

اکبری تصریح کرد: در ششمین روز از هفته، که امر به معروف و نهی از منکر و فرهنگ سازی و  مطالبه گری نام دارد نشست  با حضور یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در یکی از مساجد را خواهیم داشت، نشست خواهران با موضوع مطالبه گری و تحکیم خانواده و برگزاری شب شعر عاشورایی با مضمون محرم نیز از دیگر برنامه های این روز است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان  گفت: هفتمین روز از هفته، امر به معروف و جهاد  نام دارد که  تجلیل از خانواده شهدای امر به معروف و نهی از منکرغبار روبی از مزار شهدای مدافعین سلامت را خواهیم داشت.

وی در ادامه ضمن قدردانی از اصحاب رسانه نیز گفت: امیدواریم خبرنگاران و اصحاب رسانه که بیشترین جایگاه را در بین اجتماعات و مردم دارند برای گسترش امر به معروف و نهی از منکر بیش از پیش تلاش کنند تا این فریضه دینی در جامعه نهادینه تر شود.

انتهای پیام75005

نظر شما