شناسهٔ خبر: 39408053 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس:

حضور دانشجویان در سراهای دانشجویی غیرقانونی است

تهران- ایرنا- معاون دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس گفت: بازگشایی سراهای دانشجویی منوط به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا و مجوز سازمان دانشجویان است و هر گونه فراخوان حضور دانشجو در سراها غیرقانونی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دانشگاه و آموزش ایرنا، پس از شیوع ویروس کرونا، علاوه بر دانشگاه‌ها، خوابگاه‌ها و سراهای دانشجویی نیز تعطیل شدند. این در حالی است که سراهای دانشجویی خودگردان بوده و مدیریت بیشتر این سراها از دانشجویان خواسته‌اند که هزینه اقامت فروردین ماه را پرداخت کنند یا اینکه دانشجویان وسایل خود را جمع آوری کرده و اتاق را تخلیه کنند.

مسعود رضایی معاون دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس دراین خصوص گفت: برای دریافت نظرات دانشجویان، درخواست برگزاری جلسه مجازی با دبیر شورای صنفی دانشجویی را مطرح کردیم تا پیرامون خواسته‌های دانشجویان و مسائل خوابگاه‌ها، سنوات تحصیلی، حذف ترم و... تبادل نظر شود. اما هر گونه فراخوان حضور دانشجو در سراها غیرقانونی است و بایدتابع تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا و مجوز سازمان دانشجویان بود.

این درحالی است که مدیر خوابگاه‌های خودگردان سما در گفت وگو با پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه تربیت مدرس گفت: خوابگاه‌های خودگردان، مجموعه‌ای خصوصی است که از سوی هیچ نهاد و ارگانی حمایت مالی نمی‌شود و هزینه‌های خود را از پرداخت‌های دانشجویان تامین می‌کند.

آیدین بنازاده افزود: با توجه به استیجاری بودن ساختمان‌های خوابگاهی و مبالغ بالای اجاره این ساختمان‌ها و هزینه‌های جاری و پرسنلی، تمامی این هزینه‌ها با وجود همه مشکلات تا به امروز پرداخت شده است و  اجاره‌ها از این پس نیز از سوی مالکان ساختمان‌ها مطالبه می‌شود.

وی با بیان اینکه در شرایط شیوع کرونا از مشکلات دانشجویان مطلع هستیم، افزود: همین مشکلات را به نوعی دیگر و حتی با فشار چند برابر برای تامین هزینه‌ها و مدیریت خوابگاه‌ها بر دوش می‌کشیم.
وی ادامه داد: با وجود تمامی هزینه‌های پرداخت شده، براساس وظیفه شرعی، انسانی و ملی، اجاره اسفندماه ۹۸ را از حدود ۵۸۰ نفر دانشجو دریافت نکردیم تا سهم کوچکی در پویش کمک به همنوع داشته باشیم.
مدیر مجموعه خدماتی- رفاهی دانشجویی سما با ذکر این مطلب که تنها خوابگاه خودگردان در کل کشور است که اجاره بهای اسفندماه را دریافت نکرد، گفت: مجموعه خوابگاه‌های خودگردان سما از بدنه دانشگاه و از جنس دانشجو است و از دانشجویان انتظار درک متقابل داریم.

خوابگاههای خودگردان سما شامل ۴ خوابگاه شهید پرورش، شهید نجات اللهی، شهید قدیری و خوابگاه شهید میرسرابی به مجموع ظرفیت ۵۸۰ نفر است.

نظر شما