شناسهٔ خبر: 67365096 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

فعالیت‌های انتخاباتی کاربران زیر ذره‌بین پلیس فتا

رئیس پلیس فتای استان آذربایجان شرقی گفت: با توجه به در پیش بودن انتخابات، فعالیت کاربران در این حوزه در فضای مجازی به‌صورت شبانه‌روزی توسط پلیس فتای استان و شهرستان‌ها رصد و پایش می‌شود.

صاحب‌خبر -

سرهنگ اکبر محمدجعفری گفت: با نزدیک شدن به چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری فعالیت‌های کاربران فضای مجازی زیر ذره‌بین تیم‌های رصد این پلیس در تمامی شبکه‌های اجتماعی در سطح استان و شهرستان‌ها قرار گرفته‌اند.

وی افزود: تیمی از کارشناسان خبره این پلیس با تشکیل کارگروه ویژه، جریانات حوزه انتخابات را با دقت و به صورت شبانه روزی رصد کرده و در صورت مشاهده هرگونه فعالیت خارج از چهارچوب قانون توسط کاربران به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

رئیس پلیس فتای استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه رعایت اخلاق در فضای مجازی لازم و ضروری است، تأکید کرد: تمامی کاربران فضای مجازی دقت داشته باشند رعایت حریم خصوصی دیگران در این فضا حائز اهمیت است و در صورت مشاهده تخریب، توهین، دروغ و شایعه پراکنی از سوی هر کاربری موجب تعقیب و پیگرد قضایی خواهد شد.

محمدجعفری تصریح کرد: کاربران فضای مجازی از دامن زدن به شایعات بی‌پایه و اساس علیه اشخاص و گروه های دیگر خودداری کنند و به هیچ عنوان به مطالب اشتراک گذاشته شده در فضای مجازی که از صحت موضوع و منبع منتشر کننده آن اطمینان ندارند اعتماد نکرده و از بازنشر آن خودداری کنند.

وی از هموطنان خواست که مردم عزیز تمام نیازهای خبری خود را از منابع معتبر ازجمله رسانه ملی، خبرگزاری های رسمی و سایت های خبری معتبر تأمین کنند و در صورت مواجهه با موارد مشکوک به سایت رسمی پلیس فتا به نشانی www.fata.gov.ir و یا تماس با شماره 096380 مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا گزارش کنند./ تسنیم

نظر شما