شناسهٔ خبر: 38835666 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ورود خودروهای غیر بومی به شهداد ممنوع است

کرمان - ایرنا - مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا از ورود و تردد خودروهای غیربومی به منطقه ثبت جهانی شهداد ممنوع است.

صاحب‌خبر -

فریدون فعالی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گردشگران برنامه سفر به منطقه شهداد را لغو کنند زیرا از تردد گردشگر و تورهای گردشگری تا اطلاع ثانوی در این منطقه جلوگیری خواهد شد.

وی تصریح کرد کرد: با وجود هشدارهای وزارت میراث فرهنگی، وزارت بهداشت و ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا،  متاسفانه شاهد حضور خودروهای غیر بومی در منطقه شهداد هستیم

 مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان اظهار داشت: با همکاری پایگاه ثبت جهانی بیابان لوت، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی، علوم پزشکی و هلال احمر از ورود خودروهای غیر بومی به منطقه ثبت جهانی شهداد جلوگیری می شود.

وی با اشاره به اینکه اماکن تاریخی و مناطق گردشگری استان کرمان شرایط پذیرش گردشگر را ندارند، افزود: در حال حاضر تمامی اماکن موزه ای، اقامتگاه های بوم گردی، خانه های مسافر و مهمانسراهای ادارات دولتی تعطیل هستند و هیچ نوع خدمات گردشگری به مسافران داده نمی شود.

فعالی با اشاره به دستور العمل ممنوعیت برگزاری هرگونه مراسم و برنامه جمعی در تاسیسات گردشگری استان کرمان، خاطرنشان کرد: هرگونه تخطی از این دستور العمل منجر به پلمب و لغو مجوز مراکز اقامتی متخلف می شود.

بخشی از بیابان لوت در سال ۹۵ به عنوان نخستین جاذبه طبیعی ایران به ثبت جهانی رسیده که قسمت عمده آن در استان کرمان قرار دارد و بخش شهداد یکی از دروازه های ورود به آن بشمار می رود.

کلوت ها، ریگ یلان، جنگل نبکا، رود شور، منطقه گندم بریان (گرمترین نقطه زمین) از جمله جاذبه های کویری شهداد بشمار می رود.  

بخش شهداد در ۱۰۰ کیلومتری شرق کرمان قرار دارد.

نظر شما