شناسهٔ خبر: 38835634 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مدیر کل میراث فرهنگی استان کرمان خبر داد:

جلوگیری از ورود خودرو‌های غیر بومی به منطقه شهداد

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تردد گردشگران تا اطلاع ثانوی در منطقه شهداد ممنوع است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، فریدون فعالی  مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با اشاره به اینکه از ورود خودرو‌های غیربومی به منطقه ثبت جهانی شهداد جلوگیری می‌شود، گفت: با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تردد گردشگران تا اطلاع ثانوی در این منطقه ممنوع است.

 فعالی در ادامه بیان کرد: با همکاری پایگاه ثبت جهانی بیابان لوت، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی، علوم پزشکی و هلال احمر از ورود خودرو‌های غیر بومی به منطقه ثبت جهانی شهداد جلوگیری می‌شود.

او با تاکید بر اینکه گردشگران برنامه سفر به منطقه شهداد را لغو کنند، تصریح کرد: با وجود هشدار‌های وزارت میراث فرهنگی، وزارت بهداشت و ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا، ولی متاسفانه شاهد حضور خودرو‌های غیر بومی در منطقه شهداد هستیم.

فعالی با اشاره به اینکه اماکن تاریخی و مناطق گردشگری استان کرمان شرایط پذیرش گردشگر را ندارند، افزود: در حال حاضر تمامی اماکن موزه ای، اقامتگاه‌های بوم گردی، خانه‌های مسافر و مهمانسرا‌های ادارات دولتی تعطیل هستند و هیچ نوع خدمات گردشگری به مسافران داده نمی‌شود.

او با اشاره به دستور العمل ممنوعیت برگزاری هرگونه مراسم و برنامه جمعی در تاسیسات گردشگری استان کرمان، خاطرنشان کرد: هرگونه تخطی از این دستور العمل منجر به پلمب و لغو مجوز مراکز اقامتی متخلف می‌شود.

انتهای پیام/س

نظر شما