شناسهٔ خبر: 67389949 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عضو جامعه المصطفی‌: اقتدار نظام با مشارکت بالا در انتخابات بیشتر می‌شود 

قم- ایرنا - عضو هیات علمی جامعه المصطفی‌العالمیه با تاکید بر اهمیت حضور گسترده در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: مشارکت بالای مردم در انتخابات، افزایش قدرت نظام‌ اسلامی را در پی‌داشته و پایه‌های آن را بیش‌ از پیش مستحکم می‌سازد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی چهارشنبه شب در آیین گرامیداشت چهلم شهیدان خدمت و سالگرد واقعه هفتم تیر در شبستان امام‌(ره) حرم حضرت معصومه‌(س) در قم‌ تاکید کرد: در انتخابات هشتم تیر، فارغ از مشارکت بالا، انتخاب اصلح نیز بسیار مهم است.

استاد حوزه علمیه قم، آمار بالای مشارکت در انتخابات را پشتوانه نظام‌ اسلامی دانست و اظهار کرد: در بسیاری کشورهای جهان، رای ندادن باعث محرومیت افراد از برخی امکانات می‌شود، ولی در ایران هیچ اتفاقی پیش نمی‌آید، ما آدم‌هایی داریم که شناسنامه آنان سفید است و حتی در یک انتخابات نیز شرکت نکرده‌اند، اما کسی هم با آنها کاری ندارد.

رفیعی در ادامه یادآور شد: اگر هر کسی بگوید، افراد زیادی هستند که رای بدهند و به این خاطر پای صندوق نرود، صحنه انتخابات خالی می‌شود.

وی با مهم خواندن انتخاب یک فرد شایسته و اصلح بعنوان رئیس جمهور خاطرنشان کرد: ما به همه کسانی که از سوی شورای نگهبان تایید صلاحیت شده اند، احترام می‌گذاریم، اما در انتخاب اصلح باید کارنامه گذشته افراد و کارآمدی آنان ملاک قرار گیرد.

حجت‌الاسلام رفیعی بیان کرد: رئیس جمهور باید همه امور مردم را به ارتباط با غرب گره نزند و با ایجاد یک اقتصاد سالم ملی، باعث پیشرفت کشور شود.

وی در بخش دیگر سخنانش با گرامیداشت یاد شهید رئیسی و شهیدان خدمت تصریح کرد: در زمان حیات رییس جمهور شهید، کسی از خدمات او یاد نمی‌کرد، اما پس از شهادت، همه نوشتن و تعریف کردن را آغاز کردند.

عضو جامعه‌المصطفی همچنین شهید رئیسی را مرد میدان مقاومت و اخلاص توصیف کرد و افزود: اخلاص مهمترین ویژگی شهید رئیسی بود.

رفیعی یادآور شد: شهید رئیسی با نگاه به توانایی‌های داخلی و امید نداشتن به دشمن، موفق شد بسیاری از مشکل‌های کشور را رفع کند.

مدرس حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: آیت‌الله رئیسی نه‌تنها با رهبری هماهنگ بود، بلکه خود را مطیع محض فرمان‌های ولی فقیه می‌دانست.

وی بیان داشت: حضور آیت‌الله رئیسی در سکان ریاست جمهوری، آرامشی برای رهبری نظام اسلامی به شمار می‌آمد.

وی ادامه داد: این شهید گرانقدر با رهبری اصطکاک نداشت، او نمی‌خواست جبهه‌ای بگشاید، یلکه هر مصوبه و دستوری را که مورد نظر رهبر انقلاب بود، اجرا می‌کرد.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران، سی‌ام اردیبهشت‌ سال جاری بر اثر سقوط بالگرد در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی به مقام رفیع شهادت نائل شد.

عضو جامعه المصطفی‌: اقتدار نظام با مشارکت بالا در انتخابات بیشتر می‌شود 

رفیعی همچنین با اشاره به سالگرد شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تَن از یاران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: شهید بهشتی خود را شیفته خدمت می‌دانست، و تمایلی به قدرت نداشت.

وی با این مطلب که شهید بهشتی برای رسیدن به قدرت تلاشی نکرد افزود: شهید بهشتی علیرغم پرهیز از قدرت طلبی، همواره می‌گفت، اگر بگویند باید رئیس کل دنیا باشید، استقبال می‌کنم و بدون هیچ ترسی این مسوولیت را می‌پذیرم.

وی در ادامه افزود: شهید بهشتی با آنکه به قدرت وابستگی نداشت، اما از توانایی مدیریتی بالایی برخوردار بود.

رفیعی یادآور شد: با همه توهین‌هایی که به آیت‌الله بهشتی می‌شد، این شهید مقاومت کرد، حضرت امام نیز فرمود بیش از شهادت برای مظلومیت او ناراحت هستم.

آیت‌الله سید محمد حسینی بهشتی دومین رئیس دیوان عالی کشور و نخستین دبیرکل حزب جمهوری اسلامی در حادثه انفجار در دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی در هفتم تیرماه ۱۳۶۰ به شهادت رسید.

عضو جامعه المصطفی‌: اقتدار نظام با مشارکت بالا در انتخابات بیشتر می‌شود 

نظر شما