شناسهٔ خبر: 38465360 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

روح مطالبه‌گری و مسؤولیت‌پذیری دو رکن رشد جامعه است

دبیر ستاد امر معروف و نهی از منکر هرمزگان گفت: روحیه مطالبه گری و مسؤولیت‌پذیری مردم باعث توسعه و پیشرفت جامعه خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت‌الاسلام حسن کریمی صبح امروز در نشست با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان و اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

در این نشست دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر هرمزگان گفت: زمینه‌های همکاری و مسیرهای مشترک، برای اشاعه معروفات و منکرات در جامعه باشد.

وی افزود: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در دو حوزه فرهنگ و هنر موثر است  و موفقیت در این دو حوزه نشانگر فعالیت‌های اثر بخش در جامعه و سمت دهی به هدایت و تعالیم اسلامی سوق است.

دبیر ستاد امر به معروف هرمزگان با بیان اینکه در حرکت به سوی فرهنگ اسلامی ما در حال تلاش و تزریق این فرهنگ به جامعه هستیم، ادامه داد: دشمن نیز به دنبال برنامه‌های مختلف در جهت دوری مردم از فرهنگ اسلامی و دین است.

حجت‌الاسلام کریمی بیان داشت: با توجه به اینکه دو فریضه امر به معروف و نهی از منڪر اساس و پایه فعالیت‌های اجتماعی است، اگر اجتماعی تشکیل شود و این دو فریضه نهادینه شود باعث حفظ اجتماع از خطر اضمحلال و و انحراف خواهد شد. 

وی با بیان اینکه هدف از توصیه‌های مکرر در تعالیم اسلامی در خصوص  امر به معروف و نهی از منکر  به چه علت است؟ عنوان داشت: این دو فریضه الهی دریایی در مقابل قطره است. حتی از جهاد در راه خدا بالاتر است چون همان جهاد نیز بواسطه امر به معروف و نهی از منکر اقامه می‌شود.

وی افزود: دو موضوع در رابطه امر به معروف و نهی از منکر که برای همه از جمله جامعه و دستگاه‌های اداری مهم است، بی تفاوتی و عدم احساس مسؤولیت و بی‌خیالی است زیرا اگر مردم در یک جامعه  نسبت به مسائل پیرامون خود بی‌تفاوت باشند، این جامعه به سمت رکود و ناامیدی  حرکت می‌کند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر هرمزگان گفت: مطالبه‌گری در جامعه از طریق مردم نیز باعث رشد و تعالی و پیشرفت جامعه خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان نیز در این نشست اظهار کرد: بخشی از وظایف این اداره ارشادی است و بخش دیگر آن فرهنگی و لذا ما امر به معروف و نهی از منکر را در حیطه عملکردی به سه بخش کلی تقسیم‌بندی کرده‌ایم که معروف‌های دینی، معروفات اجتماعی و معروفات فرهنگی و حمایت و کمک به آنها در دستور کار قرار دارد.

رضا کمالی زرکانی افزود: ایجاد فرهنگ مطالعه در بین مردم باعث دوری جامعه از خطرات آسب‌های اجتماعی خواهد شد که ظرفیت‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی در تحقق خواسته‌ها و منویات امر به معروف و نهی از منکر در جامعه در تمامی حوزه‌های فرهنگی و هنری نیز وجود دارد.

انتهای پیام/۳۲۶۴

نظر شما