شناسهٔ خبر: 42571635 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فیلمسازان در تغییر نگاه‌ها به هرمزگان نقشی جدی داشته‌اند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در دیدار با جمعی از فیلم‌سازان این استان از نقش آنان در تغییر نگاه‌ها به هرمزگان در یک دهه اخیر تجلیل کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، رضا کمالی زرکانی امشب در دیدار مدیران موسسات فیلم و پیشکسوتان سینمای هرمزگان با تجلیل از نقش اهالی فیلم در هرمزگان در نشان دادن جذابیت‌ها و زیبایی‌های هرمزگان به ایران و جهان، اظهار کرد: فیلم‌سازان و مستندسازان هرمزگانی نقش ویژه‌ای در تغییر نگاه‌ها به هرمزگان در دهه اخیر داشته‌اند.

وی با بیان این که زیبایی‌های بکر، جغرافیای منحصربفرد، آیین‌ها، فرهنگ‌ خاص، صنایع دستی، پوشش، آداب و رسوم بی‌نظیر هرمزگان، همه و همه جلوه‌های بیکرانی از وجود مردم این استان است، افزود: فیلم‌سازان هرمزگان در ثبت و ضبط و ارائه این زیبایی‌ها تلاش فراوانی داشته‌اند اما حقیقتا کار بیشتری در این عرصه لازم است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان با تجلیل از تلاش‌های استاد منصور نعیمی در این عرصه، بیان کرد: تلفیق تجربه و دانش پیشکسوتان با پویایی و سخت‌کوشی نسل امروز سینما در هرمزگان بدون شک زمینه‌ساز افقی روشن از به تصویرکشیدن فرهنگ و هنر این استان را در صنعت سینما را نوید می‌دهد.

کمالی زرکانی گفت: تاکنون هنرمندان چیره‌دست و کارگردانان مطرح بسیاری از سراسر کشور در به تصویرکشیدن زیبایی‌های هرمزگان وقت و توان گذارده‌اند ولی کوهی از سوژه‌های ناب همچنان در این استان باقی است.

وی تغییر نگاه‌ها به هرمزگان از استانی پر از قاچاق و تبهکاری که به اشتباه از این مردم پرمهر و میهمان‌نواز به نمایش درآمده بود را مدیون همت بلند هنرمندن عرصه‌های مختلف این استان دانست و گفت: در این راه باید تلاش هر چه بیشتری داشته باشیم تا حق ایثار و مجاهدت و ایمان و فرهنگ هرمزگان بیش از پیش ادا شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، درخشش نام هنرمندان هرمزگانی در عرصه‌های جهانی را نیز گواهی بر همت بلند و فهم دقیق آنها از صنعت سینما برشمرد و عنوان داشت: حمایت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه با رایزنی‌های صورت گرفته با وزارتخانه ادامه خواهد یافت و امیدواریم بتوانیم سیر صعودی در این زمینه را تحقق بخشیم.

انتهای پیام/88055

 

نظر شما