شناسهٔ خبر: 40302428 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

انجمن خیران و واقفان فرهنگی هرمزگان تشکیل می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان از تشکیل انجمن خیران و واقفان فرهنگی هرمزگان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، رضا کمالی زرکانی ضمن تاکید بر اهمیت حضور خیران و واقفان در حوزه فرهنگ گفت : بدون تردید یکی از اولی ترین و پر خیر و برکت ترین و ماندگارترین نوع خیرات و وقف به صورت فرهنگی می‌باشد که از نتایج آن همه بخش‌های جامعه و به ویژه جوانان و نوجوانان بهره می‌برند.

وی افزود : استان هرمزگان به لحاظ گستردگی و پراکندگی جمعیتی و همچنین تنوع قومی و مذهبی نیازمند نگاه ویژه در جهت تامین زیر ساخت های فرهنگی است و ورود خیران و واقفان به این حوزه می تواند باعث ایجاد عدالت فرهنگ و بهره مندی عموم مردم از محصولات و خدمات فرهنگی شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان به جنبه‌های دیگر این ضرورت اشاره کرد و اظهار داشت: از سوی دیگر همجواری استان هرمزگان با کشورهای حوزه خلیج فارس و ضرورت تبادل با این کشورها و همچنین قرار داشتن در خط مقدم جنگ نرم می‌طلبد خاکریز فرهنگی در تمام نقاط استان برای حفاظت از فرهنگ مردم این خطه ایجاد شود.

کمالی زرکانی اضافه کرد: سال‌های متمادی است که تاریخ، هویت و گنجینه‌های فرهنگی هرمزگان به دلیل نبود پایگاه‌های فرهنگی منسجم در تمام نقاط استان در حال چپاول از سوی دیگران برای ساخت هویت و تاریخ جعلی است و این دلایل ایجاب می‌کند هر چه زودتر و سریعتر با مشارکت خیران و واقفان فرهنگی این کمبود مرتفع شود.

وی، هرمزگان را هویت‌ساز و تمدن‌ساز منطقه وسیعی از خلیج فارس، شمال آفریقا و آسیای شرقی و اقیانوس هند دانست و گفت: مردم هرمزگان از چند هزار سال قبل از طریق دریانوردی فرهنگ ایرانی را در سطح وسیعی از آسیا و آفریقا گسترش دادند که همچنان نشانه‌های این تمدن  در بسیاری از کشورها به وضوح وجود دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان یادآور شد: اساسنامه خیران و واقفان فرهنگی هرمزگان تدوین و برای رفع اشکال و اصلاح به متخصصان این حوزه ارسال شده است که پس از نهایی شدن اساسنامه ،این انجمن تشکیل خواهد شد و برکات و ثمرات این اقدام اجر دنیوی و اخروی برای مشارکت کنندگان آن به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام/3264

نظر شما