شناسهٔ خبر: 38448959 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر هرمزگان:

روحیه مطالبه گری و مسئولیت پذیری دو رکن توسعه جامعه است

حجت الاسلام کریمی گفت: روحیه مطالبه گری و مسئولیت پذیری مردم باعث توسعه و پیشرفت جامعه می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، حجت الاسلام « حسن کریمی » در نشست با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان و اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر استان، اظهار کرد: زمینه های همکاری ستاد احیا و فرهنگ و ارشاد اسلامی باید تقویت مسیر های مشترک برای اشاعه معروفات و منکرات در جامعه باشد.

 

وی با اشاره به اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در دو حوزه فرهنگ و هنر می تواند یاریگر ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر باشد، افزود: موفقیت در این دو حوزه نشانگر فعالیت های  اثر بخش در جامعه و سمت دهی به سوی تعالیم اسلامی است.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر هرمزگان با بیان اینکه در حرکت به سوی فرهنگ اسلامی ما در حال تلاش و تزریق این فرهنگ به جامعه هستیم عنوان کرد: دشمن نیز به دنبال برنامه های مختلف در جهت دوری مردم از دین و فرهنگ اسلامی است.

 

حجت الاسلام کریمی از امر به معروف و نهی از منکر به عنوان اساس و پایه فعالیت های اجتماعی نام برد و بیان کرد: نهادینه شدن این دو فریضه موجب مصونیت جامعه در برابر خطر اضمحلال و انحراف خواهد شد.

 

وی به تشریح فلسفه توصیه های مکرر دین مبین اسلام  در خصوص  امر به معروف و نهی از منکر پرداخت و گفت: اگر این دو فریضه در جامعه احیا شود، دیگر واجبات نیز احیا خواهند شد.

 

« رضا کمالی زرکانی »، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان نیز بخشی از وظایف این اداره کل راه ارشادی و بخشی را نیز فرهنگی دانست و گفت: امر به معروف و نهی از منکر در حیطه عملکردی فرهنگ و ارشاد اسلامی به سه بخش کلی دینی، اجتماعی و فرهنگی تقسیم بندی می شود.

 

وی با بیان اینکه ایجاد فرهنگ مطالعه در بین مردم باعث دوری جامعه از خطرات آسب های اجتماعی خواهد شد، افزود: ظرفیت های فرهنگ و ارشاد اسلامی در تحقق خواسته ها و منویات امر به معروف و نهی از منکر در جامعه در تمامی حوزه های فرهنگی و هنری وجود دارد.

 

 

پایان پیام/ 88

نظر شما