شناسهٔ خبر: 38466935 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

مطالبه‌گری و مسوولیت‌پذیری اشاعه‌دهنده خوبی‌ها در جامعه است

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از ایرنا ،داشتن روحیه مطالبه‌گری و مسوولیت‌پذیری باعث اشاعه‌ خوبی‌ها در جامعه می‌شود و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

صاحب‌خبر -

دبیر ستاد امر معروف و نهی از منکر هرمزگان گفت: دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر اساس و پایه فعالیت‌های اجتماعی است و اگر اجتماعی تشکیل و این دو فریضه نهادینه شود باعث حفظ اجتماع از خطر انحراف‌ها خواهد شد.

حجت‌الاسلام حسن کریمی روز دوشنبه در نشست با مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی هرمزگان اظهارداشت: موفقیت فرهنگ و هنر در حوزه امر به معروف و نهی از منکر نشانگر هدایت به سوی تعالیم اسلامی و فعالیت‌های اثربخش آن در جامعه می‌شود.

وی ادامه داد: هدف از توصیه‌های مکرر در تعالیم اسلامی در خصوص امر به معروف و نهی از منکربرای این است که بدانیم دشمنان اسلام از گذشته تا به امروز به دنبال حذف آموزه‌های دینی و هویت فرهنگی مردم ایران بوده و این یک واقعیت است.

دبیرستاد امر به معروف و نهی از منکر هرمزگان یادآور شد: اهمیت دو فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر حتی از جهاد در راه خدا بالاتر است، زیرا همان جهاد نیز بواسطه امر به معروف و نهی از منکر اقامه می‌شود.

حجت‌الاسلام کریمی، بی‌تفاوتی و احساس مسوولیت نکردن کارکنان در مسوولیت‌های خود باعث آسیب‌های جدی به مردم و جامعه می‌شود درحالی که مطالبه‌گر بودن مردم رشد و تعالی یک جامعه را به دنبال دارد.

وی اضافه کرد: از سویی دیگر اگر مردم در یک جامعه نسبت به مسائل پیرامون خود بی‌تفاوت باشند این جامعه به سمت رکود و ناامیدی پیش می‌رود.

کتاب فضیلتی ارزشمند در کاهش آسیب‌های اجتماعی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان نیز گفت: ظرفیت‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی در تحقق خواسته‌ها و توجه به مساله امر به معروف و نهی از منکر در تمامی حوزه‌های فرهنگی و هنری وجود دارد.

رضا کمالی زرکانی با بیان اینکه بخشی از وظایف این اداره کل ارشادی و بخشی فرهنگی است، ابرازداشت: در حوزه عملکردی موضوع امر به معروف و نهی از منکر با سه رویکرد کلی معروف‌های دینی، اجتماعی و فرهنگی دنبال می‌کنیم.

وی ایجاد فرهنگ مطالعه در بین مردم را باعث دوری جامعه از آسیب‌های اجتماعی دانست و افزود: اگر کتاب‌خوانی در جامعه نهادینه شود، افراد جامعه حافظ رفتار خود می‌شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان توصیه کرد: کتاب در جامعه امروز باید به عنوان یک فضیلت شناخته شود تا مورد توجه مردم قرار بگیرد.

برچسب‌ها:

نظر شما