شناسهٔ خبر: 38081711 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بازیابی هویت دینی و غرور ملی اولین دستاورد انقلاب اسلامی است

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: حضور گسترده‌ در راهپیمایی 22 بهمن امسال، وحدت‌بخش و مقاومت‌آفرین است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی ظهر امروز 18 بهمن ماه در خطبه‌های نماز جمعه شهر کرمان در محل مصلای امام علی (ع) اظهار داشت: ارتش قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، دین خود را نسبت به امام و انقلاب ادا کرد و بعد از آن هم بر عهد و پیمان خود ایستاد و از انقلاب اسلامی دفاع نمود.

امام جمعه کرمان افزود: ارتش جمهوری اسلامی در جنگ تحمیلی عزیزانی را تقدیم این نظام و اسلام کرد و شخصیت‌های برجسته و فرهیخته‌ای از این نیروی خادم، ظهور و بروز کرد.

وی ادامه داد: ارتشی مکتبی در کنار نیروهای مسلح دیگر در دوران ما شکل گرفت که نگاه آنها تبعیت از رهبری، نظام و ولایت‌فقیه بود و صادقانه بر عهد و پیمان خود ایستاده‌اند.

امام جمعه کرمان گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران نه تنها در ظهور و بروز انقلاب نقش موثر داشت، بلکه در بقای آن و صحنه‌های بعد انقلاب هم صداقت و دیانت ارتش در میدان‌های مختلف به تصویر کشیده شد.

وی تصریح کرد: اکنون که چهل و یکمین پیروزی انقلاب اسلامی را جشن می‌گیریم، لازم است حضور گسترده‌ای در راهپیمایی 22 بهمن امسال داشته باشیم که وحدت‌بخش و مقاومت‌آفرین است.

علیدادی‌سلیمانی اظهار داشت: راهپیمایی 22 بهمن ماه دو پیام عمده وحدت و همدلی ملت، مقاومت و ایستادگی بر آرمان‌های نظام و انقلاب اسلامی را به جهان مخابره می‌کند.

وی راهپیمایی 22 بهمن ماه را به تصویر کشاندن زنده بودن و پویایی انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: نخستین دستاورد انقلاب اسلامی ایران، بازیافتن عزت دینی و غرور ملی کشور است.

علیدادی سلیمانی ابراز داشت: قبل از انقلاب اسلامی هم به ملت ما توهین و تجاوز شده بود و هم به دیانت ما، ایرانی که از نظر قدمت تاریخی کشوری همیشه مستقل بوده به کشوری تبدیل شده بود که دستورات اجرایی خود را باید از کاخ ریاست جمهوری غرب می‌گرفت. 

وی ادامه داد: ایران کشوری در سایه اسلام و مسلمانان بوده، قبل از انقلاب نه تنها خبری از اجرای شدن احکام اسلامی در آن نبود، بلکه دقیقا در بعضی امور مخالف احکام اسلامی دستوراتی صادر می‌شد و به دیانت هم تجاوز شده بود.

امام جمعه کرمان گفت: دومین دستاورد انقلاب اسلامی، تغییر حکومت زور و زر و تبدیل آن به حکومت الهی است، قانون اساسی کشور بر مبنای احکام شرعی اسلام تدوین شد و شخص اول کشور ولایت‌فقیه است که جانشینی امام عصر (عج) را دارد.

علیدادی سلیمانی، دستاورد دیگر انقلاب اسلامی را تحول انسان به معنای واقعی کلمه بیان کرد و افزود: مهیا نمودن و بسترسازی کردن برای نشان دادن جوهره انسان‌های والا و مخلص و متقی توسط انقلاب اسلامی فراهم شد.

وی عنوان کرد: رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و فرماندهان این میادین مانند فرماندهان در رکاب پیامبر (ص) در صدر اسلام ظاهر شدند و با همان اخلاص و تقوا و مراعات جهات از دستاوردهای این نظام اسلامی است.

وی تصریح کرد: دستاورد دیگر انقلاب اسلامی، پیشرفت کشور با استقلال تمام و بدون وابستگی به شرق و غرب است، در واقع کشور روی پای خود ایستاد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان به برگزاری انتخابات‌های کاملا آزاد پس از انقلاب اسلامی اشاره داشت و بیان کرد: انتخابات مجلس شورای اسلامی در آینده نزدیک پیش روی داریم که آزمونی برای ملت رشید و فهیم است.

علیدادی سلیمانی، حضور گسترده پای صندوق‌های رای را مورد تاکید و از نکات مهم انتخابات برشمرد و بیان کرد: مجلس قوی پشتوانه قوی می‌خواهد و هر چه تعداد بیشتری پای صندوق رای حاضر شوند مجلس ما قدرتمندتر می‌شود.

وی ادامه داد: هر که دل به ایرانی و اسلامیت نظام دوخته باید پای صندوق رای حاضر شود و به فرد دلخواه خود رای دهد.

خطیب جمعه کرمان به انتخاب اصلح نیز اشاره داشت و افزود: بخشی از وظیفه ما در انتخاب اصلح است، انتخاب فردی که مجلس به او نیاز داشته باشد، نه او به مجلس نیازمند باشد.

علیدادی سلیمانی اضافه کرد: بعضی به مجلس نیاز دارند که برای خودشان پله ترقی را تامین و مهیا کنند، اما بعضی مجلس به آنها نیاز دارد انسان‌های شایسته مفید و موثر و فعال هستند.

وی خاطرنشان کرد: نماینده‌ای را به مجلس بفرستید که تشنه خدمت باشد نه شیفته قدرت و از نمایندگی خدمت به مردم سراغ داشته و خود را نوکر مردم بداند، نه اینکه این قدرت و جایگاه را برای خود فرض کند و آن وقت برای خود و کسانی که به وی رای دادند مشکل درست کند. 

خطیب جمعه کرمان اظهار داشت: نماینده‌ اصلح باید ارزش محور باشد و گره مشکلات مردم را باز کند، نماینده‌ای که به هر قیمت از مردم رای بگیرد نماینده ارزشی و انقلابی نیست و در مجلس مقتدر باید نمایندگان مقتدری وارد شود.

علیدادی سلیمانی ابراز داشت: انتخابات مجریان خدومی دارد و در راس آنها شورای نگهبان است، اما با کمال تاسف بعضی زمزمه‌ها علیه شورای نگهبان همانند همه انتخابات قبل آغاز شده است.

وی بیان کرد: شورای نگهبان ایستاده تا تااهلان و نامحرمان وارد رکنی از نظام نشود، تضعیف شورای نگهبان تضعیف مجلس است، چون می‌خواهنند با فشار، کاری کنند که از آرمان‌ها و ماموریت‌های ذاتی خود دست بردارد.

امام جمعه کرمان گفت: تضعیف شورای نگهبان، آن هم فقهای عادلی که وظیفه دفاع از آرای مردم را دارند، صحیح نیست و حرف علیه شورای نگهبان، کمک به دشمن و جریان مخالف است. 

انتهای پیام/80017/ب/و

نظر شما