شناسهٔ خبر: 38083975 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در کرمان:

حضور گسترده مردم در ۲۲ بهمن امسال وحدت بخش و مقاومت آفرین است

نماینده ولی فقیه در کرمان گفت:.حضور گسترده مردم در ۲۲ بهمن امسال وحدت بخش و مقاومت آفرین و پویایی انقلاب را به تصویر می کشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، حجت‌الاسلام «حسن علیدادی سلیمانی» ظهر امروز (18 بهمن) در خطبه‌های نماز جمعه شهر کرمان در محل مصلای امام علی (ع) ضمن دعوت مردم به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: رعایت تقوی الهی حقی بر گردن ماست و باید در همه شئون زندگی، رفتارها، اظهار نظر کردن ها تقوا را رعایت کنیم و رعایت تقوی الهی را به صورت کامل انجام دهیم که گاهی اوقات گرایش‌ها و امثال آن ما را از مسیر تقوا خارج نکند که نسبت به حق خدا بر گردنمان کم کاری داشته باشیم.

 


نماینده ولی فقیه در استان کرمان به تشریح مشخصه‌های افراد بهشتی پرداخت و ادامه داد: فرد بهشتی از عذاب اخروی بیمناک است و مرتب در نگرانی به سر می برد که اعمال، رفتار، گفتار و مسئولیت های من ممکن است باعث عذاب شوند و من در مقابل این عذاب چه کنم؟ در قرآن نیز آمده است که آنها که از عذاب پروردگارشان بیمناک هستند، بهشتی می‌باشند.

 


وی با بیان اینکه از عذاب الهی کسی به راحتی در امان نخواهد بود، عنوان کرد: آن کسی که خدا را ناظر بر اعمال و رفتار خود می داند، وقتی به بستر برای استراحت می‌رود اگر چند دقیقه بر رفتار روزانه خود فکر بیاندیشد متوجه می شود چه نقص ها و عیب هایی در عمل دارد، چرا بیمناک نباشد؟ آنکه می داند در روز بعضی ها را آزرده خاطر کرده، توهین کرده و بعضی حرف ها که نباید می‌زد، زده است، چرا نگران نباشد.

 


حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با اشاره به روایاتی از معصومین در خصوص بهشت، عنوان کرد: اگر همه حسنات بر روی زمین متعلق به تو است هراس داشته باش از اینکه شاید در اعمالت ناخالصی وجود داشته باشد لذا خط معصوم این است که با یک چشم خوف و هراس و با چشم دیگر امید به لطف و رحمت الهی باید داشته باشیم.

 


امام جمعه کرمان با تاکید بر اینکه باید از عذاب آخرت بیمناک باشیم، با اشاره به آیات قرآن تصریح کرد: قرآن می فرماید «گاهی اوقات افراد در هنگامی که در تلاش برای کسب روزی هستند و برای آن فعالیت می کنند دچار این عذاب می شوند و گاهی آدم هایی هستند که این عذاب به صورت تدریجی به سراغ آنها می آید».

 


وی ادامه داد: گاهی هشدارها بر آن‌ها نازل می‌شوند اما توجه نمی‌کنند و عذاب تدریجی بر آنها نازل می‌شود، گاهی این‌قدر در نعمت غرق هستند که خدا را فراموش کرده و هیچ توجهی به آخرت و عذاب الهی نمی‌کنند، لذا در فرهنگ قرآنی کسانی که مرتب از عذاب اخروی بیمناک هستند، بهشتی اند.

 



حجت الاسلام علیدادی‌سلیمانی افزود: حضرت علی(ع) می‌فرمایند که زمانی در آخرت پرده غفلت کنار زده شود انسان‌ها شاهد چیزی هستند که به آن پشت کرده بودند و به دنیایی پشت می‌کنند که به آن رو آورده بودند.

 


وی با اشاره به مسئولیت‌پذیری، گفت: وقتی افرادی از مسئولیتی که از عهده آن بر نمی‌آید می‌پذیرید و توان انجام آن را ندارید، عذاب اخروی نتیجه آن است.

 


نماینده ولی فقیه در استان کرمان در خطبه دوم نماز جمعه این هفته گفت: ارتش قبل از پیروزی انقلاب دین خود را نسبت به امام و انقلاب ادا کرد و بر این عهد و پیمان خود ایستاد و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از انقلاب دفاع و در جنگ تحمیلی عزیزانی را تقدیم این نظام و اسلام کرد و شخصیت های برجسته و فرهیخته ای از این نیرو، ظهور و بروز کرد و نیرویی مکتبی در کنار مابقی نیروهای مسلح بوده است.

 


وی با اشاره به صحنه‌هایی که ارتش با صداقت و دیانت پس از پیروزی انقلاب به تصویر کشیده است، ادامه داد: ارتش نه‌تنها در ظهور انقلاب نقش موثری داشت بلکه در بقای آن نقش ایفا کرده است.

 

 


حجت الاسلام علیدادی‌سلیمانی با اشاره به چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد: حضور گسترده مردم در راهپیمایی امسال وحدت بخش و مقاومت آفرین است و هر سال مردم در راهپیمایی 22 بهمن‌ماه دو پیام عمده را به جهان مخابره می‌کنند که آن هم وحدت ملت ما وهمراهی آنها و دیگری مقاومت و ایستادگی بر آرمان‌های نظام و انقلاب تا اینکه این نظام و انقلاب را تحویل صاحب اصلی آن یعنی حضرت ولی عصر(عج) دهد. همچنین زنده بودن و پویایی انقلاب را به تصویر می‌کشند. 

 


وی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی، بیان کرد: بازیافتن عزت دینی و غرور ملی کشور یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است، باید بدانید که قبل از انقلاب هم به ملیت ما و هم به دیانت ما توهین و تجاوز شده بود. ایرانی که از نظر قدمت تاریخی کشوری همیشه مستقل بوده به کشوری تبدیل شده بود که دستورات اجرایی خود را باید از کاخ ریاست جمهوری غرب می‌گرفت.

 


امام جمعه کرمان ادامه داد: ایران کشوری در سایه اسلام و مسلمانان بوده، قبل از انقلاب نه تنها خبری از اجرای شدن احکام اسلامی در آن نبود، بلکه دقیقا در بعضی امور مخالف احکام اسلامی دستوراتی صادر می‌شد و به دیانت هم تجاوز شده بود.

 


وی با بیان این مطلب که ایران در طول تاریخ کشوری قدرتمند و دارای غرور ملی بوده است و همه دنیا روی آن حساب می‌کردند، اظهار کرد: قبل از انقلاب متاسفانه غرور ملی ما مورد تهاجم قرار داده بودند. همچنین متاسفانه در دوران قبل از انقلاب دستوراتی مخالف احکام اسلامی صادر می‌شد که این نشان می‌دهد که به دیانت ما هم تجاوز شده است.

 


نماینده ولی فقیه در استان کرمان با تاکید برآنکه بازیافت هویت دینی و غرور ملی مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: تغییر حکومت زور و زر و تبدیل آن به حکومت الهی است و تدوین قانون اساسی کشور بر مبنای احکام شرعی اسلام از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی هستند.

 


وی با بیان اینکه شخص اول کشور ولایت‌فقیه است که جانشینی امام عصر (عج) را دارد، عنوان کرد: تحول انسان به معنای واقعی کلمه و مهیا نمودن و بسترسازی کردن برای نشان دادن جوهره انسان‌های والا و مخلص و متقی توسط انقلاب اسلامی فراهم شد.

 


علیدادی‌سلیمانی با اشاره به رشادت‌های رزمندگان اسلام در 8 سال دفاع مقدس بیان کرد: رزمندگان 8 سال دفاع مقدس و فرماندهان این میادین مانند فرماندهان در رکاب پیامبر (ص) در صدر اسلام ظاهر شدند و با همان اخلاص و تقوا و مراعات جهات از دستاوردهای این نظام اسلامی است.

 


وی پیشرفت کشور با استقلال تمام و بدون وابستگی به شرق و غرب است را از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی برشمرد و در ادامه به نزدیکی انتخابات مجلس اشاره کرد و افزود: انتخابات مجلس شورای اسلامی را در آینده نزدیک پیش رو داریم که آزمونی برای ملت رشید و فهیم است.

 


نماینده ولی فقیه در استان کرمان حضور گسترده پای صندوق‌های رای را مورد تاکید و از نکات مهم انتخابات برشمرد و بیان کرد: مجلس قوی پشتوانه قوی می‌خواهد و هر چه تعداد بیشتری پای صندوق رای حاضر شوند مجلس ما قدرتمندتر می‌شود و هر که دل به ایرانی و اسلامیت نظام دوخته باید پای صندوق رای حاضر شود و به فرد دلخواه خود رای دهد.

 


وی بر لزوم انتخاب اصلح تاکید کرد و ادامه داد: بخشی از وظیفه ما در انتخاب اصلح است، انتخاب فردی که مجلس به او نیاز داشته باشد، نه او به مجلس نیازمند باشد. بعضی به مجلس نیاز دارند که برای خودشان پله ترقی را تامین و مهیا کنند، اما بعضی مجلس به آنها نیاز دارد انسان‌های شایسته مفید و موثر و فعال هستند.

 


امام جمعه کرمان بیان کرد: نماینده‌ای را به مجلس بفرستید که تشنه خدمت باشد نه شیفته قدرت و از نمایندگی خدمت به مردم سراغ داشته و خود را نوکر مردم بداند، نه اینکه این قدرت و جایگاه را برای خود فرض کند و آن وقت برای خود و کسانی که به وی رای دادند مشکل درست کند.

 


وی با بیان این مطلب که نماینده‌ اصلح باید ارزش محور باشد و گره مشکلات مردم را باز کند، تصریح کرد: نماینده‌ای که به هر قیمت از مردم رای بگیرد نماینده ارزشی و انقلابی نیست و در مجلس مقتدر باید نمایندگان مقتدری وارد شود.

 


حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با اشاره به هجمه‌هایی که به شورای نگهبان می‌شود، گفت: انتخابات مجریان خدومی دارد و در راس آنها شورای نگهبان است، اما با کمال تاسف بعضی زمزمه‌ها علیه شورای نگهبان همانند همه انتخابات قبل آغاز شده است.

 


وی بیان کرد: شورای نگهبان ایستاده تا تااهلان و نامحرمان وارد رکنی از نظام نشنود، تضعیف شورای نگهبان تضعیف مجلس است، چون می‌خواهند با فشار، کاری کنند که از آرمان‌ها و ماموریت‌های ذاتی خود دست بردارد و تضعیف شورای نگهبان، آن هم فقهای عادلی که وظیفه دفاع از آرای مردم را دارند، صحیح نیست و حرف علیه شورای نگهبان، کمک به دشمن و جریان مخالف است.
 

 

 

پایان پیام/ 80

نظر شما