شناسهٔ خبر: 68525391 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

داور دومین جشنوارە تئاتر منطقەای آیین سنتی زیویە:

آیین‌ها زمانی بە شکل نمایش درمی‌آیند کە از منظر نمایش عبور کنند

دلنیا گوهری‌نژاد

داور دومین جشنوارە تئاتر منطقەای آیین سنتی زیویە گفت: آیین‌ها زمانی بە شکل نمایش اتفاق خواهند افتاد کە از منظر نمایش عبور کردە باشد، اگر  آیین صرفا بە عنوان آیین اجرا شود بە اعتقاد من اشتباە بزرگی در صحنە اجرا خواهد بود.

صاحب‌خبر -

صابر دل‌بینا امروز (۱٦شهریور) در حاشیە جشنوارە تئاتر منطقەای  آیین سنتی زیویە و در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: خوشحالم کە این اتفاق مبارک در شهر اصیل، فرهنگی و فرهنگ دوست سقز اتفاق می‌افتد، شهری کە پتانسیل‌های بسیاری برای اتفاقات بزرگ فرهنگی در خود دارد.

وی عنوان کرد: تا این مرحلە کە دو روز از جشنوارە گذشتە است کارهای مختلفی در حوزە نمایش‌های آیینی سنتی از شهرهای بوشهر، رشت، مرند و شاهین شهر اصفهان دیدەایم و امروز هم شاهد کارهای دیگری خواهیم بود.

دل‌بینا عنوان کرد: آنچە کە در این چندین اجرا دیدم تلاش بسیار ستودنی جوانانی بود کە قطعا حضور این عزیزان در تئاتر آیندە کشور اتفاقات بزرگی را رقم خواهد زد.

وی افزود: من خوشبین هستم بە اینکە می‌شود این جشنوارە را در ابعاد بزرگتری برگزار کرد، لذا اگر مسئولین حمایت خود را بیشتر و فضای بزرگتری را برای دبیرخانه فراهم کنند، قطعا شاهد ارتقا گسترە این جشنوارە در سطح کشوری و بین‌المللی خواهیم بود.

دل‌بینا ادامە داد: همانگونە کە می‌دانید نمایش از کهن سال‌ها با آیین پیوندی دیرینە دارد، اما چیزی کە ما در نمایش‌ها شاهد آن هستیم این است کە آیین را صرفا بە دلیل آیین برگزار می‌کنند و این اولین پاشنە آشیل اجراها است.

وی خاطرنشان کرد: آیین‌ها زمانی بە شکل نمایش اتفاق خواهند افتاد کە از منظر نمایش عبور کردە باشد، اگر  آیین صرفا بە عنوان آیین اجرا شود بە اعتقاد من اشتباە بزرگی در صحنە اجرا خواهد بود.

انتهای پیام

نظر شما