شناسهٔ خبر: 37878995 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رونق تولید و اقتصاد کشور با توان بالای نخبگان

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، گفت: نخبگان و دانشگاهیان کشور از توان بالایی برخوردار هستند و با ورود به بخش‌‌های مختلف کشور می‌توانند باعث رونق تولید، اقتصاد و رفع بسیاری از مشکلات و موانع کشور شوند.

صاحب‌خبر -

ناصر موسوی لارگانی نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس درباره جایگاه دانشگاهیان و نخبگان در حل مشکلات کشور، گفت: با وجود جایگاه و پتانسیلی که نخبگان و دانشگاهیان در کشور دارند تقریبا چیزی حدود ۲۰-۱۰ درصد از این افراد در سازمان‌ها و وزارتخانه‌ به کار گرفته می‌شوند. 

* حضور دانشگاهیان و نخبگان در کشور باعث رونق تولید و اقتصاد کشور می‌شود

وی افزود: این افراد توان بالایی دارند و اگر اجازه ورود به بخش‌های مختلف داشته باشند می‌توانند باعث رونق تولید و اقتصاد و رفع بسیاری از موانع و مشکلات در کشور شوند.  

این نماینده مجلس بحث اشتغال را یکی از مشکلات جدی دانست و گفت: در بحث اشتغال با چالش جدی روبرو هستیم و بسیاری از دانش‌آموختگان دانشگاهی و دیگر اقشار جامعه با کمبود فضای کسب و کار و نبود کار مواجه‌ هستند که اگر جامعه از پتانسیل بالای دانشگاهیان استفاده لازم را می‌کرد قطعا خیلی از این موارد حذف می‌شد. 

انتهیا پیام/

نظر شما