شناسهٔ خبر: 37936106 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

سیف: رونق تولید اولویت وزارت علوم است

مدیر کل ارتباط با صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: توسعه همکاری ساختارهای صلاحیت حرفه‌ای در دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی از مهم ترین گام های این وزارتخانه در راستای اقتصاد مقاومتی و رونق تولید است.

صاحب‌خبر -

محمد سعید سیف مدیر کل ارتباط با صنعت وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس با بیان اینکه رونق تولید اولویت وزارت علوم است، گفت: راهبرد سازماندهی برای حضور موثر د انش‌آموختگان در پاسخگویی به نیازهای بازار کار و بهبود بهر‌ه‌وری در توسعه فناوری و ارتقاء آن در صنعت از طریق اجرای دوره‌های پسادکتری و جذب محققان در صنعت از گام های خوب وزارت علوم است که می تواند باعث افزایش رونق تولید شود.

* توسعه ساختارهای هدایت شغلی و کاریابی تحصیلی

وی افزود: ساماندهی و توسعه ساختارهای هدایت شغلی و کاریابی تحصیلی در دانشگاه‌ها و همچنین برنامه‌ریزی منسجم دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی برای توسعه فرصت‌های مناسب و آشنایی دانشجویان با محیط‌های واقعی کار (بازدیدهای تخصصی، کاربینی، کارورزی) از دیگر فعالیت های قابل تأمل این سازمان است.

* همکاری ساختارهای صلاحیت حرفه‌ای در دانشگاه‌ها

سیف تصریح کرد: توسعه همکاری ساختارهای صلاحیت حرفه‌ای در دانشگاه‌ها  و موسسات پژوهشی  از مهم ترین گام های این وزارتخانه در راستای اقتصاد مقاومتی و رونق تولید است که می تواند در قالب راهبرد، فرهنگ‌سازی،‌ شناسایی، مستندسازی و ترویج دستاوردها و توانمندی‌های ویژه در زمینه‌های علمی و فناوری به صورت مستمر از آنها استفاده کرد.

* ایجاد واحدهای تحقیق و توسعه در دانشگاه ها

وی ادامه داد: ایجاد واحدهای تحقیق و توسعه مشترک با شرکت‌ها و دستگاه‌های اجرایی در دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی و فناوری‌ کشور از جمله اقدامات وزارت علوم است که به رشد علمی کمک می کند.

انتهای پیام/

نظر شما