شناسهٔ خبر: 37359157 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

راهپیمایی گلستانی‎ها در پی شهادت سپهبد سلیمانی/ مردم گلستان یک صدا فریاد «مرگ بر آمریکا» سر دادند

در پی شهادت سردار رشید اسلام سپهبد سلیمانی مردم استان گلستان همزمان با سراسر کشور راهپیمایی کردند و فریاد «مرگ بر آمریکا» سر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، در پی شهادت مظلومانه و ناجوانمردانه سردار رشید اسلام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به دست آمریکای جنایتکار، مردم استان گلستان همزمان با سراسر کشور پس از آیین نماز جمعه راهپیمایی کردند و یک صدا فریاد «مرگ بر آمریکا» سر دادند.

همزمان با سراسر استان گلستان، نمازگزاران گرگانی نیز در پی شهادت سردار بزرگ اسلام و فرزند برومند وطن عزادار شدند و با راهپیمایی دشمن‎شکن، فریاد «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» سر دادند و خشم و انزجار خود را نسبت به آمریکای خونخوار و هم‎پیمانانش نشان دادند و با حضور پرشور خود بار دیگر بر این مهم تأکید کردند که با شهادت سردار سلیمانی جبهه مقاومت در برابر زورگویی‎های آمریکا از پا نخواهد نشست.

مردم گلستان همزمان با سراسر کشور در تظاهرات کوبنده خود به آمریکای جنایتکار نشان دادند که علم حاج قاسم سلیمانی پس از شهادتش نیز بر زمین نمی‎ماند و عاقبت سختی در انتظار آمریکاست.

*ولایت‌پذیری، سردار سلیمانی را در قلب مردم عزیز کرد

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان نیز در حاشیه راهپیمایی مردم گرگان اظهار کرد: علت عزیز شدن حاج قاسم سلیمانی در قلب مردم ولایت‎پذیری بود، این شهید بزرگوار 40 سال دستش را از دست امام امت جدا نکرد و گوش به فرمان ولایت بود و خداوند متعال نیز به او عزت بخشید.

سردار حسین معروفی با بیان اینکه برای ادامه راه حاج قاسم سلیمانی باید ولایت‎پذیری و وحدت را سرلوحه کار خود قرار دهیم، یادآور شد: امروز اولویت کار ما وحدت است چراکه وحدت قدرت را برای ما رقم می‎زند.

وی با بیان اینکه باید قدرتمندانه در برابر زورگویان جهان اسلام و ملت ایران بایستیم، بیان کرد: این همان چیزی است که سپهبد شهید سلیمانی برای ما به ارمغان آورد.

*«اخلاص» سردار سلیمانی را به سردار دل‌ها تبدیل کرد

استاندار گلستان نیز در حاشیه راهپیمایی در گفت‎وگو با خبرنگاران با تسلیت و تبریک سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی سلیمانی اظهار کرد: اخلاص سردار سلیمانی او را به سردار دل‎ها تبدیل کرده است و امروز تمام ملت ایران و جهان اسلام عزادار است.

هادی حق‎شناس با بیان اینکه سردار سلیمانی فراتر از ملت ایران نماد مقاومت ملت‎های منطقه بود، بیان کرد: این سردار رشید اسلام بدون هیچ ‎چشمداشتی از ملت‎های مظلوم منطقه دفاع کرد به همین دلیل نام او در جهان ماندگار خواهد شد.

وی تأکید کرد: نام سردار سلیمانی قبل از شهادت ماندگار بود اما پس از شهادتش نام او در تاریخ منطقه و انقلاب اسلامی ماندگار خواهد شد.

همچنین پیش از آغاز خطبه‎های نماز جمعه گرگان نیز پیام مقام معظم رهبری در پی شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی، شهدای همراه او به‎ویژه مجاهد بزرگ اسلام جناب آقای ابومهدی المهندس قرائت شد.

 

بسم الله الرحمن الرحیم

ملت عزیز ایران!

سردار بزرگ و پرافتخار اسلام آسمانی شد. دیشب ارواح طیبه‌ی شهیدان، روح مطهر قاسم سلیمانی را در آغوش گرفتند.

سالها مجاهدت مخلصانه و شجاعانه در میدانهای مبارزه با شیاطین و اشرار عالم، و سالها آرزوی شهادت در راه خدا، سرانجام سلیمانی عزیز را به این مقام والا رسانید و خون پاک او به دست شقی‌ترین آحاد بشر بر زمین ریخت.

این شهادت بزرگ را به پیشگاه حضرت بقیة‌الله‌ارواحناه‌‌فداه و به روح مطهر خود او تبریک و به ملت ایران تسلیت عرض میکنم. او نمونه‌ی برجسته‌ای از تربیت‌شدگان اسلام و مکتب امام خمینی بود، او همه‌ی عمر خود را به جهاد در راه خدا گذرانید.

شهادت پاداش تلاش بی‌وقفه‌ی او در همه‌ی این سالیان بود، با رفتن او به حول و قوه‌ی الهی کار او و راه او متوقف و بسته نخواهد شد، ولی انتقام سختی در انتظار جنایتکارانی است که دست پلید خود را به خون او و دیگر شهدای حادثه‌ی دیشب آلودند.

شهید سلیمانی چهره‌ی بین‌المللی مقاومت است و همه‌ی دلبستگان مقاومت خونخواه اویند. همه‌ی دوستان -‌ و نیز همه‌ی دشمنان - بدانند خط جهاد مقاومت با انگیزه‌ی مضاعف ادامه خواهد یافت و پیروزی قطعی در انتظار مجاهدان این راه مبارک است، فقدان سردار فداکار و عزیز ما تلخ است ولی ادامه مبارزه و دست یافتن به پیروزی نهایی کام قاتلان و جنایتکاران را تلخ‌تر خواهد کرد.

ملت ایران یاد و نام شهید عالیمقام سردار سپهبد قاسم سلیمانی و شهدای همراه او بویژه مجاهد بزرگ اسلام جناب آقای ابومهدی المهندس را بزرگ خواهد داشت و اینجانب سه روز عزای عمومی در کشور اعلام میکنم و به همسر گرامی و فرزندان عزیز و دیگر بستگان ایشان تبریک و تسلیت می‌گویم.

آیت الله نورمفیدی نماینده ولی‌فقیه در گلستان و هادی حق شناس استاندار گلستان در پی شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی، پیامی صادر کردند.

متن کامل این پیام بدین شرح است:


بسم الله الرحمن الرحیم

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ ۖ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ ۖ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا
خبر بسیار تلخ شهادت سردار رشید اسلام، حاج قاسم سلیمانی، موجب تاثر و اندوه امت اسلامی گردید.
او که تمام عمر خود را در راه آرمانهای انقلاب و امام راحل و منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و نیز اعتلای کشور و اسلام صرف نمود و در تقویت مقاومت و مقابله با دشمنان، نقشی بی‌بدیل داشت ،به کابوس بزرگ آمریکا ، اسرائیل و همه دشمنان اسلام و ملت های منطقه تبدیل شده بود. آنان باید بدانند انتقام سخت خونخواهان جبهه مقاومت دامن آنان را به زودی فرا خواهد گرفت.   
بدون شک، شهادت، پاداش سال‌ها مجاهدت این سردار سرافراز بود و حماقت نیروهای تروریست آمریکایی در ترور وی، درخت مقاومت در منطقه و جهان را تنومندتر خواهد کرد و به برکت خون این شهیدان، امنیت کشور و منطقه  افزون و موجب وحدت وهمبستگی ملت های مسلمان منطقه و نیز ملت شریف ایران خواهد گردید.

اینجانبان شهادت سردار دل‌ها سپهبد قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش را به محضر حضرت ولی عصر (عج)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و امت بزرگ اسلام و جبهه مقاومت و همچنین هم استانی های عزیز تسلیت عرض نموده و علو درجات برای آن شهید را از درگاه احدیت مسالت می نماییم.

انتهای پیام/83018/و

نظر شما