شناسهٔ خبر: 36402460 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت؛

کارخانه اسید سولفوریک مس سرچشمه افتتاح شد

کارخانه اسیدسولفوریک مس سرچشمه رفسنجان افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رفسنجان، امروز( 21 آبان) در دومین روزسفر ریاست جمهوری به استان کرمان ۵ طرح صنعتی در مجتمع مس سرچشمه که مهمترین آنها کارخانه تولید اسید سولفوریک است به بهره برداری می رسد.

 

 

کارخانه تولید اسید سولفوریک با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران و جمعی از مسئولین افتتاح شد؛ این کارخانه قادر است سالانه 610 هزار تن اسید را تولید کند و با تولید این اسید سولفوریک ضمن کاهش آلایندگی اسید، صنایع پایین دستی از جمله واحد تولید کود شیمیایی از اسید سولفوریک نیز راه اندازی می شود؛ در این طرح 200 نفر مشغول به کار شدند، این پروژه با اعتبار بالغ بر 450 میلیارد ریال راه اندازی شده است.

 

مابقی طرح ها از طریق ویدئو کنفرانس با رییس جمهوری افتتاح شد؛ دومین طرح نیز طرح افزایش ظرفیت تیکنرهای باطله شماره 1 و 2 و اصلاح تیکنر شماره 4 است که ظرفیت و توانایی استحصال  5.7 میلیون متر مکعب آب بیشتر در سال را داراست، برای اجرای این پروژه 250 میلیارد ریال اعتبار صرف شده است.

 

 

طرح سوم؛ نوسازی کوره آند و چرخ ریخته گری شماره 2 است که توانایی پالایش 250 تن در هر سیکل وریخته گری 50 تن در ساعت را دارد و این طرح با اعتبار بالغ بر 39 میلیارد ریال ایجاد شده است.

 

همچنین طرح افزایش ظرفیت و اصلاح نوار سنگ خردایش شده است که کارایی ظرفیت انتقال ماده معدنی به کارخانجات تغلیظ از 4750 تن به 5500 تن در ساعت را دارا است؛ افتتاح شد که برای اجری این طرح هم 12 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

 

طرح سیستم های هوشمند هشدار دهنده و مدیریت ناوگان معدن از دیگر طرح های قابل ذکر است.

 

نظر شما