شناسهٔ خبر: 67286060 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

زندانی امنیتی مربوط به اغتشاشات ۱۴۰۱ در اصفهان نداریم

رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: بسیاری از زندانیان امنیتی سال گذشته مشمول عفو رهبر معظم انقلاب شدند و در حال حاضر زندانی امنیتی مربوط به اغتشاشات ۱۴۰۱ در اصفهان نداریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، اسدالله جعفری، در نشست خبری با اصحاب رسانه اصفهان با بیان اینکه حفظ محیط زیست و سلامت مردم در الویت دستگاه قضا و خط قرمز ما است، اظهار کرد: در این راستا، ما به عنوان دستگاه قضا مکلف به اجرای قانون و مطالبه از متولیان امر هستیم.

وی افزود: براساس ماده ۵۷۶ قانون مجازات اسلامی اگر صاحب مسئولیت یا صاحب منصبی با سواستفاده از مقام و منصب خود، تکالیف قانونی را انجام ندهد تحت تعقیب قرار می گیرد.

تشکیل پرونده برای مدیران خاطی در زمینه حفظ محیط زیست

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با اشاره به اینکه تعدادی پرونده برای مدیران خاطی تشکیل شده است، تاکید کرد: در بحث اجرای قانون با کسی مماشات نداریم‌؛ رسیدگی به پرونده این مدیران در صلاحیت دادگاه مرکزی استان است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته بررسی و نظارت بر ساخت و سازهای صورت گرفته در چند منطقه حساس استان در دستور کار قرار گرفت، خاطرنشان کرد: با پیگیری شورای حفظ بیت المال استان و خود شهرستان در سال گذشته، ۱۴۴ مصوبه در شورای حقوق بیت المال داشتیم که ۶۷ درصد آن اجرایی شد.

ساماندهی شهرک صنعتی محمودآباد

جعفری با تاکید بر پیگیری حقوق مردم و بیت المال گفت: ساماندهی شهرک صنعتی محمودآباد یکی از اقدامات شاخص شورای حفظ حقوق بیت‌المال در سال گذشته بود که سالها به دلیل عدم تعیین حدود ثبت دچار مشکل شده و ساخت وسازهای غیرمجاز و یا دارای مجوز یا بدون انجام شده بود که پس از تعیین حدود ۲۰۰ هکتار به این شهرک الحاق شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته در مجموع ۷۱۶ هکتار اراضی ملی و دولتی در استان اصفهان رفع تصرف شد و ۹۶۹ حلقه چاه غیرمجاز نیز مسدود شد، تصریح کرد: همچنین با همکاری شرکت آب منطقه‌ای استان، ۶۸ هکتار از اراضی حریم و بستر رودخانه زاینده‌رود رفع تصرف شده است.

احیا و جلوگیری از تعطیلی ۴۸ واحد تولیدی در اصفهان

رئیس کل دادگستری استان اصفهان از احیا و جلوگیری از تعطیلی ۴۸ واحد تولیدی در اصفهان سخن به میان آورد و گفت: سال گذشته در ستاد اجرای اقتصاد مقاومتی استان ۱۰۱ مصوبه داشتیم که ۶۰ درصد مصوبات اجرایی شد.

وی در پاسخ به سوالی در ارتباط با زندانیان امنیتی با بیان اینکه تاکنون در استان بالغ بر هفت هزار نفر از محکومان حقوقی و جرایم غیرعمد آزاد شدند، تصریح کرد: بسیاری از زندانیان امنیتی سال گذشته مشمول عفو رهبر معظم انقلاب شدند و در حال حاضر زندانی امنیتی مربوط به اغتشاشات ۱۴۰۱ نداریم.

۴۶

نظر شما