شناسهٔ خبر: 40821254 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

باند بزرگ جعل و توزیع "اسکناس تقلبی" در خراسان شمالی متلاشی شد

رییس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: پرونده‌ای تحت عنوان جعل و توزیع اسکناس‌های تقلبی کشف شده است. این پرونده ۱۱ متهم دارد که به صورت سازمان یافته و گسترده در سطح کشور فعالیت داشتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین از خراسان شمالی :  حجت‌الاسلام والمسلمین اسدالله جعفری امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه خراسان شمالی اظهار داشت: مجموعه پرونده‌های ورودی به مراجع قضایی استان اعم از دادسراها، محاکم عمومی و انقلاب، شعب کیفری یک و دو و تجدید نظر و شوراهای حل اختلاف در سال گذشته نسبت به ۹۷ ۶.۷ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه ۲۷ درصد مجموع پرونده‌های ورودی به شورای حل اختلاف منجر به صلح و سازش گردیده است افزود: امید است با همکاری بیشتر مردم و اصحاب دعوا این رقم در سال ۹۹ به ۳۲ درصد که هدف‌گذاری دادگستری استان است برسد.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از کاهش ۸ درصدی پرونده های ورودی به مراجع قضایی استان طی دو ماه نخست سال جاری خبر داد و بیام داشت: طی دو ماه نخست سال جاری بیش از ۳۳ هزار فقره پرونده به مراجع قضایی استان وارد شده که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته ۸.۷ درصد کاهش دارد که این مهم پیام خوبی را برای دستگاه قضا استان به همراه دارد.

جعفری در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر ۱۵ دفتر خدمات الکترونیک در سطح استان فعال بوده و ارائه خدمات را دنبال می‌کنند خاطرنشان کرد: مجوز راه‌اندازی ۷ دفتر خدمات الکترونیک دیگر برای استان اخذ شده که امیدواریم تا اواسط سال جاری حداقل ۴ دفتر دیگر به بهره‌برداری برسد.

وی در بخش دیگری از مطالب خود به مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی استان اشاره کرد و گفت: در سال گذشته و در راستای اجرای مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی از تعطیلی ۱۰ واحد تولیدی خراسان شمالی جلوگیری به عمل آمد و ۶ واحد تولیدی که از گذشته تعطیل بودند مجددا احیا شدند که در این جهت ۲۳۴ نفر دومرتبه به چرخه کار بازگشتند.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در راستای اجرای مصوبات شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان در سال گذشته ۵۲۴ هکتار از اراضی ملی به ارزش ۳۲ میلیارد و ۶۸۹ میلیون تومان که مورد تجاوز و تصرف اشخاص قرار گرفته بود آزاد شد و به بیت‌المال بازگشت. ضمن اینکه در دو ماهه نخست سال جاری نیز ۷ هکتار از اراضی ملی به منابع طبیعی بازگشت.

جعفری در ادامه به پرونده‌های کشف شده توسط دستگاه قضا استان اشاره داشت و خبر از کشف پرونده‌ای تحت عنوان جعل و توزیع اسکناس‌های تقلبی پرده برداشت و گفت: پرونده‌ای تحت عنوان جعل و توزیع اسکناس‌های تقلبی کشف شده٬ این پرونده ۱۱ متهم دارد که به صورت سازمان یافته و گسترده در سطح کشور فعالیت داشتند. حدودا ۱۰۰ میلیون تومان پول چعلی، مقداری طلا و اسناد جعلی از متهمین به دست آمده و در شعبه ویژه دادگستری استان در حال بررسی و پیگیری است.

وی در ارتباط با پرونده اختلاس در یکی از شهرداری های خراسان شمالی گفت: در پرونده اختلاس در شهرداری یکی از شهرهای استان، مسئول امورمالی شهرداری و ۴ نفر از اعضاء شورای شهر متهم هستند که در این راستا ۷۸۵ میلیون و ۲۰ هزار ریال به بیت‌المال برگشت خورده و متهمین با قرار وثیقه و کفالت آزاد هستند.

کشف پرونده شرکت‌های هرمی با چهار متهم که به صورت سازمان یافته فعالیت داشتند، پرونده تولید و انتشار کلیپ های مبتذل و غیر اخلاقی با ۶ متهم، تشکیل شبکه چند نفره اختلاس با همکاری یکدیگر از طریق جعل اسناد، صدور پروانه ساختمانی با یک شماره برای دو شرکت و انجام معامله ممنوعه توسط یکی از شهرداری‌های استان از دیگر مواردی بود که رئیس کل دادگستری در نشست خبری خود به آن اشاره داشت.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی در ارتباط با پرونده اختلاس ریاست سازمان صمت استان گفت: پرونده اختلاس ریاست سازمان صمت خراسان شمالی پس از بررسی در شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری بجنورد بنابر دفاعیات متهم به تهران ارسال شد و در حال حاضر منتظر رأی قاضی هستیم.

وی در خاتمه گفت: پرونده هتاکی یک عضو شورای اسلامی شهر بجنورد نسبت به اهالی یک خطه از خراسان شمالی منجر به محکومیت وی گردید اما این رای با اعتراض نامبرده رو به رو شد که در حال حاضر این پرونده در شعبه ۴ تجدیدنظر دادگستری خراسان شمالی در حال پیگیری است.

48

نظر شما